Gå til innhold

Varmeapparat Disco III


ValentineUlf

Anbefalte innlegg

20 kuldegrader ute. Varmeviften står på fullt. Motoren er varm. Viften blåser varmt på høyre side foran og bak, men blåser kaldt på venstre side.

Når jeg kjører luften resirkulering, og har vinduet en liten tanke åpent, så blåser det varmt på begge sider. Noen som har en ide hva det kommer av? Og hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har samme problemet :( Funnet noen løsning på dette?

 

Min venstre side blåser noen grader kaldere enn høyre siden jevnt over. Frykter sedimenter i Varmeveksleren til varmeapparatet... Håper det kan være støv på tempsensoren... skal ut å se

Endret av Sten-Th
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være spjeld motorer som ikke fungerer skikkelig i kulda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen feilkoder. Prøvde å komme nedi med en snake eye, men det var for vanskelig å få sett noe. Fikk ikke tid å prøve å skylle varmeveksleren i sommer. Men skal ta å se på den tempseneoren imorgen. Kan jo være jeg har flaks...

 

Edit: Det er slik om sommeren også hos meg.

Endret av Sten-Th
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine spjeldmotorer er litt fuskete. Hender det ligger inne en feilmelding når jeg sjekker iidtool en gang i blant. Jeg har ikke veldig lyst til å plukke opp for å bytte, gjorde det på en langt enklere japse- og selv der var det skikkelig vrient. 
 

krysser fingre for at det er noe enklere hos dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fant dere ut av dette? Har samme feilmelding. Har lest av verdier og høyre side viser helt feil temperatur gjennom diagnoseporten enn hva den er stilt inn på. Venstre side er OK. 

Jeg mistenker selve AC modulen og noe tull med tempinstillingen. Blåse varmt når passasjer settes på maks, men ved f.eks 22 grader blåses det markant kaldere enn førersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Kjør diagnose. Ikke helt usannsynlig at det er en steppermotor som har tatt kvelden.

 

Med IIDTool eller lignende kan du lese av verdien på stillingen til spjeldene. Om man justerer temperaturen på klimaanlegget så skal verdien for stillingen endre seg. Om ett spjeld ikke rører seg, så har du sannsynligvis synderen. Hadde det samme problemet på min D4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah... Vi skal til Trondheim i ikke altfor fjern fremtid, så det er mulig vi kan bistå med diagnose...

Når det er sagt, så er det en xxxxjobb å bytte disse, da hele dashen må demonteres. Men om man ikke er redd for såre knoker, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke kan greie dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 21.09, trondshj skrev:

Tjah... Vi skal til Trondheim i ikke altfor fjern fremtid, så det er mulig vi kan bistå med diagnose...

Når det er sagt, så er det en xxxxjobb å bytte disse, da hele dashen må demonteres. Men om man ikke er redd for såre knoker, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke kan greie dette selv.

Bistand til diagnose mottas gjerne, og med takk. tlf 93434413.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...