Gå til innhold

Ny Radiator P38 2.5DSE internt lekkasje ved baffel


kretslopp

Anbefalte innlegg

Da ble det byte av radiator for meg til slutt.

Den gamle jeg har reparert baffelen på vill ikke holde helt tett etter den ble satt i sammen. Blir litt rød etterhvert i ett av hjørnen.

 

Jeg bestilte en ny nissens fra Island 4x4 og tenkte att den skulle vare identisk med den gamle.

 

Den nye var mye tjukkere. 58mm vs 40mm.

Positiv øverraskelse!

 

Men en ting jeg ble skuffa over er att den tydeligvis må ha en «lekkasje» ved skilleveggen i øvre tank da jeg merker att hele overdelen av radiatoren blir varm.

Når motoren går på tomgang og har driftstemperatur blir venstre side av radiatoren varm en bit ned. Så allt vann går i vart fall ikke rett gjennom tanken.

 

Jeg har en tempmåler som måler kjølevæsken som går fra radiator og motor. 

Ved tomgang stiger temperaturen til nesten 100 grader. 

Når jeg gir gass, omtrent 2500rpm siger temperaturen ned til 80 på noen få sekunder.

 

Radiatoren gjør da jobben sin.

 

Da er spørsmålen min dette:

Er det meningen att det ska vare sånn?

Og hvorfor det i sånn fall?

 

Kan det vare att temperaturen på begge sider av skilleveggen holder omtrent samme temperatur og da varer lengre?

 

Kan det vare en måte att spara termostaten fra og lukke og åpne hele veien og dermed vare mye lenger?

 

Er dette en design feature?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...