Gå til innhold

Plate i bunn av tilhenger


siglis

Anbefalte innlegg

Hei;

 

Tyssehenger’n jeg kjøpte for nærmere 20 år siden trenger en liten oppussing som jeg tenkte å pusle med i romjula. Plata i bunn er av tre/finer e.l. Og begynner å bli relativt råtten. Lurer derfor på om noen hardt noe godt tips om hvor i Oslo-traktene det kan gå ann å få tak i en ny? Har ikke gjort særlig med undersøkelser ennå, tenkte først å spørre her om erfaringer.

 

Dekka ser jo bra ut, men er nok muligens klare for utskifting. Bruker henger’n både sommer og vinter, og da skal det vel strengt tatt vinterdekk på denne? 

 

Fint om noen har gode innspill :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bunn til hestehenger hos Montér som leverer forskjellige tykkelser vannfast finner. Brukte 2,8 cm, men en hest veier. Må sikkert bestilles hos grossisten optimere, så start med en telefon. Synes å huske det var en Nettkatalog hos optimere. Bauhaus også kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gautes skrev:

Jeg har kjøpt fra en sjappe på Grorud.

Og ikke kjøp glatt overflate.

Ruglete er best å gå på og hjelper å holde ting fra å skli.

 

Hofstad antagelig, har nesten alt du trenger til overhalling av tilhenger. Inkl. riktig bil som trekker henger på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

 

Skal en tur innom Montèr på vei hjem i dag og kjøpe litt småplukk så tenker å høre der. Godt tips dette med at den bør være skisikker.

 

Ser at Hofstad har det meste, men fant ikke bunnplate? Må se litt bedre når jeg kommer hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jari skrev:

 

Hofstad antagelig, har nesten alt du trenger til overhalling av tilhenger. Inkl. riktig bil som trekker henger på siden

 

Godt tenkt, jeg tenkte ikke på den koblingen ,men det er en trelastsjappe på høyre side ovenfor McD. Garver Ytterborgsvei eller Jernkroken .

Hofstad har jeg brukt mye og alltid blitt fornøyd. Både god service , erfaringer som deles og greie priser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, siglis skrev:

Hei og takk for svar.

 

Skal en tur innom Montèr på vei hjem i dag og kjøpe litt småplukk så tenker å høre der. Godt tips dette med at den bør være skisikker.

 

Ser at Hofstad har det meste, men fant ikke bunnplate? Må se litt bedre når jeg kommer hjem :-)

 

Du kan kjøpe en med glatt overflate:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plater heter ikke bunnplater. Du må nok se etter oljeimpregnert kryssfiner. Kan bestilles i ulike størrelser. 

 

De med ru overflate er vanligvis ikke lagervare hos trelasthandlere, da må du innom de som selger hengere, og helst de som reparerer biltilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig en stor tilhenger (haha) av aluminium dørkeplate i tilhengere.

Ganske dyrt nytt, men kan ofte skaffes relativt rimelig hos skraphandlere. Gir godt feste, og råtner aldri...

 

Vi la sånne i den store hengeren min, og helsveiset dem. Har ikke angret, de er uandret etter 5 års relativt røff bruk (det samme kan ikke sies om karmsettet, ligg unna BK sine hengere..)

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, corpusviridans skrev:

Kjøpte min hos eikmaskin, orginal Brenderup, ru overflate.

Kosta slikt, da?  Henger'n min har litt større dørkplate enn byggsjappene leverer så må nok gå for slik original fra Danmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tnj skrev:

Kosta slikt, da?  Henger'n min har litt større dørkplate enn byggsjappene leverer så må nok gå for slik original fra Danmark...

For å vær ærlig så husker jeg ikke, stått i to år. Hengeren har stort sett blitt brukt til snøscooter siste årene og har foreløpig lite lyst til å skru mange hull i ny platt. Størrelsen var 180x 300 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2018 den 21.27, gautes skrev:

Kapper du i en plate så forsegl kuttet med noe passende greier.

 

 

På 19.12.2018 den 10.32, JokerS30 skrev:

 

Isene-Jordan ?

 

Monter , men de het noe annet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, trondshj skrev:

...og vi oppdaget at plata vi kjøpte hos Stangeskovene (i Tistedal utenfor Halden) var av den typen man ønsket seg her - altså typen som er ru på den ene siden. Den vi kjøpet er vel 12mm, men mener at de hadde tykkere plater også. :)

 

 

Det samme her. 12 mm og ru på den ene siden. Legger den opp. Har nå kappa til, borra hull til de ca 30 boltene som fester dette sammen, kjøpte lysbjelke med LED på Biltema, så i dag blir det vel å få det sammen igjen. Ble litt rustsliping også der plata ligger an fremme.

 

Funderer på dette med dekk. De er minimum 16 år gamle og det ene har en liten rift i siden. Må byttes. Men ser at bla. Felleskjøpet har dekk og felg i samme dimmensjon med M + S merking til ca 850,-, så da tror jeg egentlig at det ikke blir noe dyrere å kjøpe å kjøpe det nytt enn å få tak i dekk og demontere/montere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...