Gå til innhold

Webasto?


EdinM

Anbefalte innlegg

Denne faller litt mellom 2 stoler, er den postet feil så beklager jeg dette!

 

Men, P38en har en Webasto som ifølge selger skal være relativt ny hoveddel på og selve brenneren og kammer under panseret ser ganske nytt ut. Har forsøkt å kjøre den et par ganger men virker ikke som den får diesel. Ser det er en liten ekstern pumpe boltet fast i ramma under og den driver diesel frem (ser noen luftbobler beveger seg) men så snart det kommer til motorrommet så kommer ingenting opp til brenneren.

 

Pumpa som er gåen eller lekkasje i systemet? Ser ikke noe som skal tyde på drypping av diesel men skal aldri si aldri.

 

Noen vært borti lignende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om den er montert etter boka så må den vel ha godt med diesel på tanken, da den henter dieselen høyere i tanken så ikke webastoen skal gjøre så du blir stående dieselfri langt fra folk......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg kan tolke svarene her litt, så lenge pumpa tikker så skal den fungere og feilsøking bør heller gå på lekkasje?

 

Har vært godt med diesel på tanken når jeg har prøvd og regner ikke med det må til enhver tid være over halv tank for at det skal funke, da forsvinner vel hensikten mer eller mindre helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har problem med min som starter og går i noen sekunder for så å stoppe, og så gå i ca 2 min. Pumpen tikket ikke så jeg antok den var gåen og var like ved å kjøpe ny, men satte 12v direkte på den i noen sekunder og den lagde lyd - om ikke akkurat tikket, noe som kan skyldes at den skal ha «pulsering» og ikke fast spenning.

 

Brukte ganske mange timer på å forsøke å finne ut feilen (inkludert innkjøp av enkel diagnose sak på eBay som jeg ikke fikk til å virke) før jeg skjønte at jeg trengte hjelp. 

 

Var innom Aas Bilklima i Oslo hvor diagnosen viste at det var styringsenheten som var gåen. Pumpen ble testet for seg og da tikket den og de konstaterte uten videre at om den tikker så virker den. Kostet ca en tusenlapp for diagnosen. Originale deler er hysterisk dyrt, men det finnes nye og brukte alternativer både på eBay og Finn når du vet hva som er galt. 

 

Så vidt jeg har forstått så begynner brenneren med en selvtest av alle deler av systemet før den starter brenning - er det noe som ikke bekreftes OK går den i avkjølingsmodus og stopper etter et par minutter. Var i hvert fall det som skjedde på min. Let litt her på forumet og andre steder så kommer du kanskje nærmere. Noen sier det er enkle saker - alt er enkelt når du kan det....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...