Gå til innhold

Defa smartstart. Får ikke kontakt med bilen


lafterolf

Anbefalte innlegg

Discovery 3, 05-modell.

Bilen har ettermontert Defa smartstart. Har byttet batteri i fjernstyrer, har riktig batteri.

Når vi aktiverer fjernstyrer tar ikke bilen imot signal.

 

13 minus i Trøndelag, og nå trenger vi virkelig motorvarmer. 

 

Finnes det noen måte å få den elektriske motorvarmeren til å virke?

Dumt om fjernstyrer er eneste mulighet til å få igang motorvarmeren.

 

Eller om noen har tips til å få dette til å fungere med fjernstyring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får fjernkontrollgreiene til å virke eller at mottakerboksen i bilen er ødelagt kan du kjøpe et t stykke fra defa å og erstatte smartstart dingsen .

Men jeg har noen ganger måtte legge om en kode på nytt i fjernkontrollen . Som står på en liten lapp som følge med defa kittet som sikkert er borte vekk nå.

Endret av kimhas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GuttormG skrev:

Defa "SMART"start... Utrolig knotete og lite bruker vennlig

 

Hmmm, jeg er super fornøyd med min, som jeg nylig monterte. Synes den er helt fantastisk.

Sitter i stua og trykker på en knapp, så er bilen varm og god 1 time senere, eller ferdig programmert til å være varm og klar når jeg skal på jobb om morgenen.

Knallbra:)

 

Varmer opp oljen i bunnpanna også slik at motoren får de beste muligheter for ett langt liv ( en god ide for Disco 3 må det være-_- )

 

Wolverine oil heater.jpg

http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=361273160243&t=1533835476000&tid=310&category=46095&seller=jjcraceandrally&excSoj=1&excTrk=1&lsite=3&ittenable=false&domain=ebay.co.uk&descgauge=1&cspheader=1&oneClk=1&secureDesc=0

 

 

Mvh Brage 

 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på koblingsskjemaene her på side 20 og utover.

https://www.defa.com/content/uploads/Documentation/Downloads/Technical-information/Electrical-preheating/Norwegian/SmartStart-Monterings-og-bruksanvisning.pdf

 

Jeg tror du bare kan legge opp konstantstrøm til releene som ledning C (grønn) og H (gul) skal gi styrestrøm til.

 

For å unngå at releene står med strøm hele tiden kan du legge en ledning fra batteri+ via en sikring og vippebryter, så legge to ledninger fra vippebryteren til hvert av defa releene.

 

Dette er ihvertfall en midlertidig løsning for å overstyre hele systemet. Bruk timer på veggen fra 230v ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvorfor den ikke virker, er antennen riktig montert / isolert fra alt av metal?

Er det kun elektrisk varme du bruker så trenger du ikke koble ledningene B, C, D  ( Hvit, grønn og blå ) i koblingskjemaet side 21. De kan du bare klippe/kveile sammen, men de må isoleres.

 

Utover det er det ikke mange feilkilder - den kan selvfølgelig være defekt. Da er det bare å kjøpe/få ny.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...