joran Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hva er egentlig rette fremgangsmåte for å justere bremsene på en 190 exmil. og er det noen spesielle teknikker for å ta av og sette opp bremsebånd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Liddla lang bil du har. Jeg kan nok ikke forklare bånd av og på godt skriftlig. Men om du vil prøve en muntlig versjon er det bare å sende en PM, så kan vi ordne en samtale pr telefon. Det finnes i hvertfall 4 om ikke flere versjoner av bremseskoinnfestninger på LR. Og jeg tør påstå minst det dobbelte av måter å montere skoene og fjærene på. Alle har sine favorittmetoder. Avhenger litt av verktøy man har også. Bilder og film på nett er dessverre utenfor min kompetanse. Justering er litt enklere. Pass på at trommel er festet godt. Juster inntil ett bånd av gangen til trommel står. (På håndbrekk er det bare en justerskrue som dekker begge båndene) (Eldre seriebiler kan ha kun justering av fremre bremseskoen) Slipp opp ett til to knepp inntil trommel roterer fritt igjen. Nye bånd krever oftest et par etterjusteringer og kan gi lav pedal til å begynne med. Endret 12. desember 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Hehe må jo et skritt videre fra 130 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.