Gå til innhold

Discovery 3 finner ikke/mangler fabrikasjonsplate


Bue

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en liten stund siden en 2005 Discovery 3 TDV6. Denne var registrert som varebil, men seter og det meste fulgte med, så har bygget den om til 5 seter.

 

Var på trafikkstasjonen i dag og skulle godkjenne i dag, men det gikk ikke så bra ettersom han ikke kunne finne "fabrikasjonsplaten". I følge det han på trafikkstasjonen kunne finne skulle denne sitte på bjelken over lyktene under panseret, men der finnes ikke riktig plate, og heller ingen tegn til at det har vært noen. Er det andre plasser denne kan sitte på Discovery 3? 

 

Vi sjekket inni alle døråpninger og, men fant ikke noe der heller. Noen som har vært borti at denne mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal sitte på nevnte bjelke ja. Om den ikke er der så hadde jeg tatt kontakt med selger. Det kan nemlig bli et ganske stort problem om denne mangler. Både for omregistrering og PKK.

 

På PKK skal man nå faktisk sjekke at VIN-nummer stemmer på alle tre steder, og om ett av dem mangler så risikerer du at bilen blir underkjent. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var der han også mente den skulle være. Er den normalt limt på, og er det en plate eller klister?

Er ingen tegn til at det noen gang har vært noe plate her, så om den har vært der er det nok en god del år siden. I følge kontrolløren skulle det ikke være noe problem å skaffe ny plate. Får ringe forhandler i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bue skrev:

Det var der han også mente den skulle være. Er den normalt limt på, og er det en plate eller klister?

Er ingen tegn til at det noen gang har vært noe plate her, så om den har vært der er det nok en god del år siden. I følge kontrolløren skulle det ikke være noe problem å skaffe ny plate. Får ringe forhandler i morgen.

 

Godt at det skal være greit å skaffe ny plate da. Var redd for at det skulle være en byråkratisk felle hvor en bitteliten bit som ikke har noe med bilens beskaffenhet lager hel... ¤kremt¤ ...helt unødvendig mye bry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffe ny plate er ikke bare bare :lol:

Fikk akkurat min i posten etter 8 måneders venting.

Bestillt via Norsk forhandler, som bestillte fra Norsk importør, som igjen bestillte via Dansk importør, som igjen bestillte fra fabrikken.

Ringte og purret til Norsk forhandler 2 hver måned, var det eneste jeg kunne gjøre.

Fikk bare til svar "slike ting tar lang tid" og fabrikken lager den når de har lav produksjonstid  :angry:

kr. 5000,- kom den plata på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tiopet skrev:

Skaffe ny plate er ikke bare bare :lol:

Fikk akkurat min i posten etter 8 måneders venting.

Bestillt via Norsk forhandler, som bestillte fra Norsk importør, som igjen bestillte via Dansk importør, som igjen bestillte fra fabrikken.

Ringte og purret til Norsk forhandler 2 hver måned, var det eneste jeg kunne gjøre.

Fikk bare til svar "slike ting tar lang tid" og fabrikken lager den når de har lav produksjonstid  :angry:

kr. 5000,- kom den plata på.

Det var ikke akkurat gode nyheter nei.. Bilen skal snart på EU kontroll, så har ikke akkurat tid til å vente 8 måneder, 5000 var og endel mer enn jeg hadde tenkt en sånn plate kunne koste.

Er det mulig å gå utenom norsk importør og direkte til noen i England f.eks? Det kjedelige er jo og at plata ikke inneholder noe mer opplysningene enn det som står i dokumentasjonen til vegvesenet allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med annet bilmerke, og dette er ganske strengt siden det er et ID-merke. Må nok bestilles gjennom norsk forhandler. 

 

Tar naturligvis litt tid siden det er snakk om en unik del, men 8 måneder var ekstremt. Vi pleier å vente 3-4uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎12‎.‎2018 den 15.03, Bue skrev:

skulle denne sitte på bjelken over lyktene under panseret, men der finnes ikke riktig plate, og heller ingen tegn til at det har vært noen

 

Hvis bilen er NAS så har den ikke denne platen, da skal den sitte på B pilar stolpen ifølge linken over her. Dog skjønner jeg det slik at dere har sjekket der også.

 

Bilen kan jo også ha vært skadet og gjenoppbygget, vet du noe ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brage skrev:

 

Hvis bilen er NAS så har den ikke denne platen, da skal den sitte på B pilar stolpen ifølge linken over her. Dog skjønner jeg det slik at dere har sjekket der også.

 

Bilen kan jo også ha vært skadet og gjenoppbygget, vet du noe ?

 

 

Vi sjekket dørene også ja. NAS er etter det jeg ser på google nord Amerika, så den burde ikke være det. Bilen er solgt ny i Belgia i 2005 og kom til Norge i 2007.

 

Selger viste ikke om at den hadde vært skadet, men den er jo 13 år gammel, så det er ikke nødvendigvis alt han ville vist. Ser at skruene som holder bjelken der platen skulle sitte har vært skrudd på, så bjelken har nok vært tatt av en gang om ikke annet. Begge frontlyktene er fra oktober 2004, så sannsynligvis er de originale på bilen. 

 

Er som sagt ingen tegn eller merker på bjelken etter at det har sitte noen plate der noen gang, men vet ikke hvordan denne er festet? Er den poppet fast eller limt? Eller er det kanskje klisterlapp bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...