Pederover Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Vi leverte inn T%¤#*a leasingbilen vår forrige uke, og å lease en Disco 5 ville ikke lommeboka høre snakk om! Så det ble min bror, drosjeeieren, som ble redningen. Han har kjøpt ny V90 Cross Country, så hans "gamle" XC70 fortsatte i familien. Den har gått nesten 10 runder rundt jorda, aldri vært kaldstartet...Ikke en knirkelyd å høre! Volvoeier gitt, hadde jeg aldri trodd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Ålreit bil. 4wd trekker opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Det der er god biler! Eide en 04 mod i et par år som hadde maaaaange km bak seg.. Kjempe kvalitet! Savner den faktisk litt. Ikke er det mange som slår de setene som Volvo leverer heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 har vel et design på linje med ... få andre biler, jeg syns den er tidløs vakker, og det oser " made by Sweden " av hele kjærra. Den tok Volvo ut av gubbeveldet, og inn i premiumsegmentet etter mitt syn. Nyere XC60 og og V90 ble liksom helt noe annet, de mistet Volvo Herregårdsvogn-stuket totalt. Hvor langt har den gått ? Kunne egentlig tenkt meg en sånn selv, og langkjørte biler går jo ofte rimelig. Er vel autolaten som er det svakeste leddet der også, dessverre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Er vel den siste skikkelige herregårdsvogna til Volvo. Da de nyere desverre har fått knekk på bakluka God å kjøre, får godt og fin å trekke vogn med. Disse går langt med litt vedlikehold. På den som var i vår familie ble girkassen bytta på 320k, og bilen går enda med snart 600k på telleren. Noen årskull av disse hadde sykdommen livstidsolje på automatkassen, og derfor måtte mange kasser byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 (endret) 16 timer siden, JokerS30 skrev: Hvor langt har den gått ? Kunne egentlig tenkt meg en sånn selv, og langkjørte biler går jo ofte rimelig. Er vel autolaten som er det svakeste leddet der også, dessverre.... Volvon har gått 391000 km på 3 år (!) Men som drosjebil her på landsbygda betyr det mye langkjøring mellom Trheim, Molde og Kr.sund. + festkjøring og pensjonistturer... Byttet regreim, bremser, dynamo, batterier hjul/dekk, flushet girkasse div understellsbehandlinger, alt av oljer ++ Så håper den varer noen turer til! Endret 10. desember 2018 av Pederover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Har den gått såpass langt, så vet den ikke bedre, og kommer til å fortsette å gå av gammel vane i all evighet. Spøk til side. Så lenge biler blir godt vedlikeholdt og tatt vare på, så er det utrolig hvor lenge de kan vare. Oftest er det jo slik at gamle biler får mindre og mindre vedlikehold, og da øker jo slitasjen på alle komponenter i bilen og hastigheten på forfallet øker. Det er jo gamle biler som burde få hyppige oljeskift både her og der, ikke de nye hvor alt er shiny-shiny. (Da sett bort fra oljeskiftene man (i alle fall tidligere) hadde etter noen få tusen km). ...og ja - vi har full service på Freelanderen to ganger i året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 4 timer siden, trondshj skrev: Har den gått såpass langt, så vet den ikke bedre, og kommer til å fortsette å gå av gammel vane i all evighet. Spøk til side. Så lenge biler blir godt vedlikeholdt og tatt vare på, så er det utrolig hvor lenge de kan vare. Det er et veldig godt påeng. En BRA, ikke bare kjørbar, men SKIKKELIG, SKIKKELIG bra bruktbil, kan vare omtrent .... om ikke evig så veldig lenge, om den blir servet bra. Problemet er ofte at man drar på seg noe ubrukelig dritt når man handler gammelt, og ender opp med å kjempe for livet for å holde greiene på vegen, og da blir enkle greier som olje, filter, fixe en defekt kabel eller en løs plastbit neglisjert, fordi man må konse på hjullager, kritiske bremse eller opphengsdeler osv. framfor å forsøke holde ting i sjakk.... Da forfaller gjerne bilen mens man skrur for harde livet, og etterslepet bare øker og øker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Mener det var Lafte som påpekte hvordan det å bytte én veldig slitt del forskjøv belastingen over til nærliggende halvslitte deler sånn at disse ryker suksessivt når bilen er tilbake i bruk. Ingening er bedre enn det veikeste leddet. Iallfall er det verdt å tenke på om man skrur selv, og skal skru seg inn i "et utilgjengelig område", å ta med andre relativt rimelige nærliggende slitedeler "med det samme" om ikke prisen er hinsides. Dersom det er en bil som man anser for "verdt å ta vare på" og som er i daglig drift, så kan man spare en del hodepine, irritasjon og stå-tid på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.