Gå til innhold

Erfaringer med LRDirect


Iaitoo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bestilte noe smågreier fra lrdirect på tirsdag. Valgte 1-2dager frakt, da jeg trengte delene raskt. Men de sendte det ikke før på fredag! Aldri opplevd at en nettbutikk ikke sender dagen etter når varer er på lager. Særlig når man betaler for hurtigfrakt... Har jeg bare vært uheldig eller er de alltid så trege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du om de hadde delene på lager før du bestillte? Normalt så sender de samme dagen eller neste dag, om jeg bestiller lagervare. Bestiller derfra ca en gang i mnd og har sjelden problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg er super fornøyd med lrdirect.com! Har brukt disse nå i over 5 år, har x antall pakker hver mnd. Lrdirect sender på dagen, men dette forutsetter at varen du bestiller er instock! Står også når du sjekker ut at det er kun varer instock, som kan leveres med hurtigbhandling (pakkes og sendes på dagen). I Norge så er det DHL express som leverer pakker fra Lrdirect.com. Har avtale med DHL, disse vet hvor nøkkelen til den ene bilen min ligger. Så når jeg er borte, låser DHL seg inn i bilen min og legger igjen pakkene mine i denne.

 

Har et  eksempel på bruk av lrdirect.com og DHL:

Var for noen år siden på en lengre tur med Defenderen, kjørte i stykker kløtsjen langt inne i de finske skoger. Hadde avtalt (send mail til lrdirect på forhånd at jeg skulle på tur, og om jeg trengte deler osv, om de kunne sende disse til hvor som helst om man fikk en adresse. Fikk svar at det ordnet de! Fikk slepet bilen til et Hotel, fikk tak i diverse verktøy, fant ut hva som var gått til h.... på en onsdags kveld (fjærene i kløsjen hadde gått i stykker, kjent feil). Deler ble bestilt sent onsdags kveld, fredagskvelden kom det en DHL bil og leverte deler til meg på Hotellet i Rovaniemi.

 

Så mitt mitt tips: Pass på når du bestiller deler fra Lrdirect.com at delene er instock! lrdirect.com og DHL er da særdeles raske med å få levert ting.

 

Mvh 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har også bestilt mange ganger fra Lr.direct, de er ikke billigst på noe, men de leverer super raskt om nødvendig. 2 dager har de klart det på, levert på døra hjemme hos meg.

Klart da betaler du litt ekstra for slikt express service, det normale er vel innen 5-7 dager.

De er også proff på reklamasjon, så det er ingenting å bekymre seg for om noe ikke holder mål. 

De gjør det også enkelt å velge kvalitet/ leverandør på samme part nr. DVs Genuine vs OEM vs britpart / allmakes / rimmerbros  osv

 

Jeg bruker også island 4x4 mye for de er normalt billigst, men har i bakhodet at garanti/ reklamasjon er omtrent bare å glemme...

men de gjør det også oversiktlig på Genuine Lr vs andre..

 

Mvh Brage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring med Lrdirect - ryddig og riktig.

 

Har ikke brukt hastefrakt - men har så langt hatt null feil i innholdet i leveransene, og ingeting å utsette på service etc fra LRdirect sin side. Har også hatt garantisak, og ting jeg trodde manglet i en forsendelse - røddig og bra oppfølging.

 

Det at du kan gjøre opp momsen på forhånd og slippe lokalt gebyr og regning er også en stor fordel (selv om jeg måtte holde lokal DHL i øra i starten, da de sente tollregning allikevel (i så fall er det bare å ringe dem og si klart ifra at varene er sendt IHHT Incoterms DDP (Delivered duty paid) - og så må de rydde opp på sin side.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Sjekket at ting var på lager, og det var de. Sendte de også en supportmelding på fredag som de aldri svarte på. Men fikk etterhvert en mail om at varene var sendt fredagen. Selv om jeg synes poenget med express forsvinner når de bruker 3 dager på å få det i posten, så ser det ut til å gå veldig raskt nå som det er på tur. 

Skal fortsette å bruke de på bakgrunn av deres tilbakemeldinger. Var sikkert bare en uheldig glipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Prøvde lrdirect for første gang siden dere skryter så fælt av dem. Det har gått en uke, og de har ikke sendt varen ennå. Den var "in stock" når vi bestilte, for vi håpet å kunne arbeide på bilen i påsken. Nå står delen som "out of stock", men har ikke hørt en døyt fra dem. Og en så simpel del som "flex plate". Har de ikke varen inne, kunne de i det minste sagt ifra, eller spurt om jeg ville ha annet merke, da de har flere "in stock". Da holder jeg meg til min gamle butikk, Paddock Spares, som aldri har sviktet meg, og alltid fått rask service fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purret på del til boligen fra statene.

Mumlet noe om propp i Suezkanalen.:o

Og mangel på containere litt senere i samtalen.

Kineserne mangler også containere jfr avisene.

Kovid`en kan da ikke ha spist alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok bare vært uheldig Stig.

Jeg brukte alltid RimmerBros tidligere som 'Hoffleverandør', men har gått helt over til LRDirect etter bare positive opplevelser derfra.

3-4 ganger har det drøyd litt mer enn 2-3 dager med levering på lagervare, har ikke fått melding om det så der kan de forbedre seg litt.

Ser ikke bort fra at det av og til kan være noe feil i varelistene slik at de står som lagerført uten å være det, unnskylder de det. 

Bruker normalt express frakt, men de få gangene jeg har bestilt på normal levering så går det sjelden mer enn 1 dag ekstra...

Express fra RimmerBros tok ca en uke, normal levering tok opptil 2. De benytter UPS og de har vel navnet fra en plass tenker jeg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...