Morton Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Har fått litt hakkete styring, mister ikke fluid, men ser at tensioner går og "hopper" litt på reima når motor går på tomgang, er vel bare å bytte strammehjul, eller kan disse repareres ? Bør jeg bytte multireim samtidig med strammer bytte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 (endret) Hvor langt har bilen din gått? Og har det noengang vært byttet denne: Styreledd Sier IKKE at det ikke er reima, men denne er roten til mye dårlig styrefølelse. Kjapt å diagnosere, wd40 eller annen smøring på leddet. Blir det bedre, voila, bestill nytt Strammehjul er vel best å bytte ja, om du går ned den ruten. Endret 8. desember 2018 av jorgenht Skriveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Takker for tips, skal sjekke den muligheten, men tror nok nytt strammehjul vil være løsningen, bilen har bare gått 240.000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Ville også tippet styreledd. Da blir styringen"hakkete". Du kan forsøke å smøre det. Hjelper det, så er det bare å bytte. Da vet du hva problemet er. Been there, done that. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 liker når folk betegner 240k som "bare" . Det er så mange i dag som ser på bil som oppbrukt etter passerte 150k. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 "bare 240k" snart innkjørt Strammeren skal hoppe litt, min gjorde det både før og etter bytte. Er selvfølgelig måte på hvor mye. Er anbefalt å bare bruke original Ford del (fomoco) reima byttes samtidig såklart. Leddet på rattstammen er vel gjengangeren som nevnt. Dårlig selvoppretting, for mye motstand i rattet og ujevn følelse. Om det er hakkete eller vibrerende gange i rattet kan det være servopumpe som synger på siste verset. Vært skiftet servo-olje på den noensinne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Hmmm, nå seiler faktisk leddet i rattstammen opp, dårlig selvoppretting og mye motstand. Får ta en tur over grava i morgen. Og ja 240 K er jo knapt innkjørt sånn jeg ser det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Akkurat rullet ut av fabrikken med den km-standen der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Vel, bilen er jo fra 2010, men synes den fortsatt kjører meget bra, tight og fin, krefter i overflod og akseptabelt dieselforbruk. Det er fruen i huset som stort sett ratter denne, kjekt med 7 seter når datterens håndball kolleger skal på bortekamp også. Personlig skulle jeg gjerne hatt en mer analog bil ( les Defender ) men det får bli når telefonen fra Hamar kommer, for å selge D4´n kommer nok ikke på tale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.