Gå til innhold

D4 Multireim strammehjul


Morton

Anbefalte innlegg

Har fått litt hakkete styring, mister ikke fluid, men ser at tensioner går og "hopper" litt på reima når motor går på tomgang, er vel bare å bytte strammehjul, eller kan disse repareres ?  Bør jeg bytte multireim samtidig med strammer bytte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen din gått? Og har det noengang vært byttet denne: 

Styreledd

 

Sier IKKE at det ikke er reima, men denne er roten til mye dårlig styrefølelse. 

Kjapt å diagnosere, wd40 eller annen smøring på leddet. Blir det bedre, voila, bestill nytt :rolleyes:

 

Strammehjul er vel best å bytte ja, om du går ned den ruten. 

Endret av jorgenht
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "bare 240k"  snart innkjørt :D

 

Strammeren skal hoppe litt, min gjorde det både før og etter bytte. Er selvfølgelig måte på hvor mye. Er anbefalt å bare bruke original Ford del (fomoco) reima byttes samtidig såklart.

 

Leddet på rattstammen er vel gjengangeren som nevnt. Dårlig selvoppretting, for mye motstand i rattet og ujevn følelse. 

 

Om det er hakkete eller vibrerende gange i rattet kan det være servopumpe som synger på siste verset. Vært skiftet servo-olje på den noensinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bilen er jo fra 2010, men synes den fortsatt kjører meget bra, tight og fin, krefter i overflod og akseptabelt dieselforbruk. Det er fruen i huset som stort sett ratter denne, kjekt med 7 seter når datterens håndball kolleger skal på bortekamp også.  Personlig skulle jeg gjerne hatt en mer analog bil ( les Defender ) men det får bli når telefonen fra Hamar kommer, for å selge D4´n kommer nok ikke på tale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...