trondshj Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Med fobehold om at jeg ikke kjenner D2... Er det noen CV-ledd og/eller drivknuter ut på stikkakslingene på D2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 15 minutter siden, trondshj skrev: Med fobehold om at jeg ikke kjenner D2... Er det noen CV-ledd og/eller drivknuter ut på stikkakslingene på D2? Sitter noen CV ledd fremme tror jeg, men de klakker vel når de blir sliten. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 På 11.12.2018 den 14.50, leiohel skrev: Når jeg kjenner vibrasjonen, og setter kassa i fri, fortsetter vibrasjonen. Hva skal jeg se etter for å vite om motorfestene er dårlige? leif ove Under bilen med godt lys, se opp i hullet i motorfestet, gummien skal ikke ligge ned mot stålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) 5 timer siden, GuttormG skrev: Under bilen med godt lys, se opp i hullet i motorfestet, gummien skal ikke ligge ned mot stålet. Supert. Skal se etter. og nå har jeg sett etter. Gummien inne i hullet ligger akkurat ned til innsiden av hullet ca. Kanskje 1/2 mm over. Måtte rengjøre for å klare å se og når jeg dyttet en liten skrutrekker opp i hullet, veldig forsiktig, så var det ingen problem å dytte gummien oppover. Veldig myk egentlig. Som om det var en luftbelg. Kan du gi meg en ca på hvor langt inn gummien skal være? Så da vet jeg bedre hva jeg skal se etter når jeg får blåst rent litt med trykkluft. Leif Ove Endret 13. desember 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Godt over bunnen, tipper minst 5mm. Skal prøve å få tatt et bilde til deg, må bare fly hjem først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, GuttormG skrev: Godt over bunnen, tipper minst 5mm. Skal prøve å få tatt et bilde til deg, må bare fly hjem først. Tusen takk Guttorm. Det hjelper veldig. Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Håndbrekk er sjekket ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 http://www.lrforum.com/forum/uploads/monthly_2018_01/20180125_170539.jpg.939aabbd4962be73c53bdaf06c229ab1.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 13. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, GuttormG skrev: http://www.lrforum.com/forum/uploads/monthly_2018_01/20180125_170539.jpg.939aabbd4962be73c53bdaf06c229ab1.jpg Dette er ok? Takk. Da skal jeg sjekke i morgen. 2 timer siden, lafterolf skrev: Håndbrekk er sjekket ut? Ikke lenge siden jeg hadde opp trommel og satt på nye fjærer. Og justerte. Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 En oppbrukt og en fabrikkny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Mine ser slik ut og det betyr vel oppbrukt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 De der skal du bytte ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 Da er planen som følger: bytter motorfester først. De er bestilt. på sikt/ i løpet av våren, tenker jeg å først bytte fremre lager på transfer, så bakre. Det jeg manglet av deler er i posten. Tenker å klare å skifte med kassa i bilen. Mangler passende hylser/rør til å slå på igjen lageret. Tilbakemelding kommer etter hvert. Mvh leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2018 Siden jeg aldri har byttet motor fester på d2 så er jeg takknemlig for tips. Feks hva jekker jeg mot osv. Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2018 Da har jeg fått byttet Motorfester. Det var trangt å få ut og inn, men det gikk, etter flere kaffepauser og litt bannskap. Resultatet ble at den skramler mindre, EM nibrasjonen er der fremdeles. Og den har økt. Etter en del småkjøring innser jeg at jeg har feildiagnosert kraftig. Nå merkes tydelig at motoren går anstrengt/ hardere, og da på turtall rundt 1000 omdr. Tok en sjekk på cyl balansen og den og andre verdier er helt fine. Skal bytte luftfilter og dieselfilter i morgen for å se om gangen endrer seg. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Har du sjekket balanseloddet på nederste reimhjul på veiva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2018 (endret) 27 minutter siden, lafterolf skrev: Har du sjekket balanseloddet på nederste reimhjul på veiva? Er det det som pleier å lage kraftig klakkelyd ved start og stopp, du mener? Nei det har jeg ikke sjekket. Ikke noe som lager ulyder. Kom til at vibrasjonen må være motor relatert og kun ved svært lavt turtall. På tomgang, med varm motor, synes jeg den går litt hardere enn den pleier. leif ove Endret 21. desember 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 29. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2018 Prøver meg på en ny beskrivelse av problemene mine med bilen. på flat vei eller når jeg slipper pedalen og triller, durer det som om jeg kjører på veldig grov asfalt. Som noe som roterer, men det er grovt det den roterer i. Det er verst fra 50 og nedover. Da blir det i større grad også vibrasjoner, i steden for during. Er merkbar i høyere hastigheter, men merkes minst med gass pådrag. begynte, tror jeg, rundt da jeg tok service. Bytting av alle oljer og filter og smurte opp kryss. gjort: byttet motorfester byttet Hardy kobling bak. kjørt uten mellomakslinger uten endring. Hverken fremme eller bak. kjenner ikke slakk i hjullager Ikke noe særlig slakk i fremre uttak fordelingskassa. strammet og justert brekktrommel. Noe olje i trommel Lurer på om jeg burde bytte olje igjen i differ og transfer. Frister ikke å fortsette å bytte deler på måfå. Er litt lost så er i behov av veiledning. med ønske om godt nytt år leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Få noen andre til å prøve bilen. Det er rart hvor forskjellig vi opplever vibrasjoner. Det har vært min redning noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 8 minutter siden, lafterolf skrev: Få noen andre til å prøve bilen. Det er rart hvor forskjellig vi opplever vibrasjoner. Det har vært min redning noen ganger. Lurt. En i nærheten er både erfaren og har D2 så det skal jeg høre om han kan. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.