Gå til innhold

Tidlig rrc - bremseservo


Kristian Kvart

Anbefalte innlegg

Hei, Guttungen har en 1977 RRC, og her er det "imperial" bremseservo.

Membranen er ødelagt, og det ser ut til at verken rep sett eller ny servo er å få tak i.

Noen som har en ide til hva som er nest beste løsning ?

Går det an å sette inn en nyere bremsekraftforsterker hvis man samtidig bytter selve bremsesylinderen ( master) ?

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakka med Famous Four, @Kristian Kvart ?

https://www.famousfour.co.uk/new_parts/partslist?veh=rrc_70_85&sec=brks&sub_sec=servo

Jeg har også Imperial servo med tilhørende master. Resten har jeg bygd i metrisk/nyere type. 

 

Kjøper du brukt åttitalls ville jeg fått med plata som pedalene er skrudd i. Da er du sikker at monteringen blir problemfri. Gutten din sveiser jo. Så det vil ikke være noe problem å flytte over brakettene for clutch-pedalen på pedalbraketten for en automatgir. 

 

Skal du ha nyere type bremsekraftforsterker må du ha ny type mastercylinder. Det har jeg fått bekreftet av FF tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...