Gå til innhold

Må bilen kalibreres ved skifte av en høydesensor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei dere, må skifte høydesensor foran venstre på bilen til torsdag og skal gjøre det selv.

i den forbindelse lurer jeg på om man må kalibrere luftfjæringen på nytt etter skifte?

Eller vil det fungere å la bilen stå i normal høyde, ta ut sikringen til kompressoren, skifte høydesensor forså sette inn sikring og starte opp igjen?

 

hvilke erfaringer har dere?

 

mvh Preben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. 

Bytt sensor og se om bilen står i vater når den står på flatt underlag. Bruk tommestokk eller målebånd og mål. Om den står rett er det liten grunn til å kalibrere. Står den skjevt, så må du kalibrere.

Sensorene er "så där", så verdiene de gir til høydejusteringen kan variere. Kommer helt an på hvor heldig/uheldig du er med differansen verdiene de to sensorene gir. Det har tradisjonelt vært såpass stor variasjon at man "må" kalibrere.

 

Bytt sensor og se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, da prøver jeg på bytte på flatt underlag til torsdag ✌️ 

 

Noen i Vestfold/ Tønsberg området som har utstyr for å kalibrere om jeg får behov for det? 

 

Betaler så klart.

 

mvh Preben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...