Gå til innhold

2000 D2 TD5 manuell


jermundpr

Anbefalte innlegg

Pga altfor lite bruk vurderer jeg dessverre å selge godbilen... Det sitter langt inne men dumt at den må stå ute uten å brukes.. Den er akkurat PKK godkjent og er i god stand. Manuelt gir, bygget om til vanlige stabstag, og progressive spiralfjærer bak, så dette er en  bil med få feilkilder som kan stoles på. Veldig bra ramme på denne, blitt behandlet javnt med fluidfilm. Veldig bra sommer og vinterhjul, nye felger på sommerhjul. Webasto med ur og fjernkontroll. Bilen ble hellakkert for noen år siden så den er veldig pen i karroseriet.

 

Masse mer positivt som må nevnes så send meg en PM ved interesse.. Har ikke bestemt noe salg enda men vil sjekke interesse :)

IMG_20180801_160331517_HDR.jpg

 

Behandlet under hvert år 

IMG_20180817_182152891.jpg

 

IMG_20180724_182330509_HDR.jpg

 

IMG_20180719_120710464.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris blir sannsynligvis rundt 65-70.000kr. Det er gjort mye med den de siste par årene.Bilen må sees og prøves! Skal ordne bilder innvendig osv så fort jeg får tid. Den er 7 seter, skinnseter... Alt jeg har gjort med bilen har blitt gjort med tanke om å ha bilen i god stand i mange år.

Har også D2 delebil her, den også med TD5 og manuell kasse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet på delelageret nå så jeg tok bilder av deler som hører til denne bilen.. :) I utgangspunktet følger alt med bilen..

 

Til vinsjen som er montert foran. Tau, gjennomføring og Albright relee. Dette er ordentlige saker ;)

IMG_20181206_181227688.jpg

 

Et sett for litt pleie av skinnsetene.

IMG_20181206_181340213.jpg

 

Deler som er samlet opp.. servicekit, dørpakninger, dørhengsler, progressive framfjører (ble litt høye etter min smak), komplett hub (hjullager), div småtteri..

IMG_20181206_181712700.jpg

 

IMG_20181206_181753768.jpg

 

Dempertårn. Har ikke byttet siden de som er på bilen var ok :)

IMG_20181206_181735141.jpg

Det følger også med bakre eksosrør i rustfritt stål..

 

Kjente feil jeg vet om er at klimaanlegget ikke kjøler om sommeren, setevarme i sjåførsete ikke virker, litt slakke i dørhengsler på sjåførdør, hengsler følger med.. 

 

I senere tid har følgende blitt gjort:

Ny radiator og stor intercooler

Progressive fjærer og dempere bak

Dynamo byttet for ca 2 år siden

Nytt nedre reimhjul (dyrt og viktig!) Og simring på veiva

Ny servopumpe

Nye hjullager bak begge sider

Glødeplugger

Nye komplette stabstag foran og bak

Alle deler til håndbrekk, med ny wire

 

Ellers har den transferkasse fra Disco 1. Det følger med spak og overføringer for å kunne aktivere difflock i kassa..

 

Cruisekontroll og varme i frontrute (et par tråder er døde men den tar mye is) og bakrute..

 

Den har vært chippet og gått med oppjustert turbo omtrent hele livet. Drar henger som et tog, og med grom lyd B)

 

Skal ordne ferskere bilder utvendig og innvendig til helgen håper jeg :)

 

byttet oljer javnt i mitt eie, den har blitt brukt pent og blitt kjørt varm før den har jobbet tungt ;)

 

Om mer info behøves så er det best å ringe meg på tlf 94981655 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...