Gå til innhold

P38 Oppjustert Hengervekt


Acsm

Anbefalte innlegg

Hei, var på vegvesenet for andre gang i dag, og fikk endelig oppjustert tillatt hengervekt til 3500kg. Den har tidligere vært registrert med hengervekt på 2160kg, samme som egenvekten.
Første gang var jeg på vegvesenet med kun instruksjonsboken og viste til plaketten i motorrommet som viser 6280kg som maks vogntogvekt. Det var mye frem og tilbake, før de bestemte seg at det ikke var godt nok.
Jeg kikket her på forumet og fant kontaktinformasjon til en som jobbet i Land Rover, Glenn Klemetsen, i denne tråden: LRForum

Jeg fikk da tilsendt dokumentasjon fra han i Posten, jeg legger denne ved her, så dere kan se hva det går i, men den er dessverre spesifikk til denne bilen.

 

Denne dokumentasjonen nevner ikke at bilen er terrengående kjøretøy (M1G), noe vegvesenet insisterte på at jeg måtte ha dokumentasjon på for å få høyere hengervekt enn tillatt totalvekt på bilen.

Jeg dro på vegvesenet i dag, hvor jeg møtte på en ny kontrollør, ga han dokumentasjonen, han tok noen bilder og kom tilbake etter 15min med nytt vognkort til meg og alt var i orden.
Der står det tillatt total hengervekt 3500kg, men bilen er fremdeles registrert som M1 og ikke M1G. Så jeg begynner å lure på hvilket smutthull han kontrolløren fant for å få det til :blink:

RangeRover hengervekt.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det løste seg, de tok kanskje litt feil de første du snakket med. 

Dokumentasjonen fra Land Rover kan de jo ikke benekte så da bør det jo gå greit, min har alltid hatt 3500 tonn henger vekt. ( såkalt svan neck krok )

Har tidligere hørt at det kunne være litt avhengig av hvilken type krok som er montert ( den må jo også selvfølgelig tåle 3500 kg og 150kg i kuletrykk )

 

Mvh Brage    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...