Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bil-Discovery 2- 2003-td5-automat gir. 

 

Heisann, jeg lurer nå på: Signaler fra transfer,hovedsaklig dif.lock pga. jeg nå setter inn

 transfer fra 02 Defender der med annerledes dif.lock giver/sensor, som en enkel enslig giver (gamle? old school kobber giver med to flatstifter til kontakter)  

og giver høy/lav lik som 03 orginalt på bilen. 

 Kassa jeg tok ut 03 Discovery hadde tilkoblett to givere ang. dif.lock (fab.oppgraderingen for bedre funksjon) høy/lav giver likedann. Å hadde også en nøytral possisjons giver ang. høy/lav som jeg ikke finner noen tilkobling til.  

 

Dif.lock signal, går det kun til lamper i dash? Krøller jeg det til ang. signaler til noen styre enhet?  Har to kontakter ledige til flat stikker, svart/grønn og svart ført ut med ledninger til automat gir. Ser jo ut til forsåvidt å væra klargjort unnersia ta biln til denne forandring.? Er det andre som har kjennskap til dette så hadde det vøri ett godt bidrag til fortgang i garasjen her.) Har ikke røkki med å se på/prøvd det elektiske enda da jeg fult opp opptatt med å skru på ny bilen å ivrer etter første prøve tur. Ønsker også tips ang. god litteratur koblings skjema og funksjon/oppbygning Discovery 2-2003.

Ny på forumet å ser vell detta ligger mer unner elektrisk enn ombygging men sånn ble det nå. Ps. Tips gjerne om kortfatta lenker/innlegg som kan gi meg svar. 

 

Åh BTW, har dere erfaring/meninger  om/med og blinde spedometer utaket fra her defenders transfer med tappe plugg org. sådann. Jeg tredden i i kampens hete forleden natt, men ennå usikker ang. resultat om det på sikt vil gi ubalanse eller/å brudd. Vanlig prosedyre??:rolleyes: Anvente itno momentstav faktisk, men gjenget hvertfall opp i forkant med den tidligere nå modifiserte påfyllings plugg bled ved hjelp av vinkelsliperen en gjenge tapp, 3-4 gjenger sparte jeg att. Tåler utgående hus litt deng som litt spreng fra en tappe plugg med gjenge stigningen. Eller er det andre greie forslag der? 

Mvh!

20181202_150703.jpg

20181202_150642.jpg

20181202_150038.jpg

20181130_172916.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke skrur bånnpluggen til med svinsk moment går det bra.

Litt tetteguffe på gjengene og mondre moment er ennå bedre.

 

Om jeg husker riktig er det kun lampe som styres av difflockbryter.

Men tør ikke banne på det.

Mulig noen voksne kommer på banen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall, høres bra ut sålangt. Tomler opp.) Sagnomsuste-KENT sili gasket neutral, anvent der å der det skar på transfer kassa for beste resultat. Koblet til diflockbryter på ledig ledninger, å kobler strøm til i morgen å ser da hvor mye jobb videre det eventuelt vil bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, lafterolf skrev:

Bruker du fordelingsgirboks fra Defender? 

Blir den ikke lavt giret?

Tager hvad man haver sålenge, ny biln min 250-260 000km har gått olje tomt i fordelings kassa i lange tider så det ut til, pga. gjengeløs innfesting øvre fremre bolt M10. Oppfinsom pode hadde kappet til liten bolt å "limt"n fast med litt silikon hypoidrtvmix. Resultert i lokalt brukbar unnerstels behandling midt unner biln men gått utover samtlige lagre i senter dif. Var knapt desilitern/halv annen igjenn på den når jeg tappet transfer før demontering av def. aut kasse. Olja var overaskende fresh ikke brent men så lite olje så åpna kassa for tilstands titt å syntes lagre var for slitene så jeg vill bytte de før videre drift. Straks slitt gjennom herdinga både på ruller å lagerskåler så vil redde den før videre skjærings. Å muligens på med den til sommeren igjenn, har ikke undersøkn no pakke pris repp sett enn. Vil nå snart prøve bilen først for så setta pri på videre. 

 Ønsket er i første omgang 32" hjul så fårn se å stressa å kortbent en eventuelt blir. Blir i første halv år uansett en lokal bil, åh med d halve hedemark er nå fylt opp med gravemaskiner å veg arbe rundt om, over alt! sie dom. Så no lokmotiv trengs ikke her nå..     

 

Gir kassa har hvert ute iaf. to ganger før med dokumenter til. Så skulle egentlig ha reklamert på elendige jobben som er gjort, månky moment sprekt oljepumpe drev å selv lensende transfer box. Ser ut til å ha hvert to eiere i mellom tia så skar vell noe til om noen vil stå for hva som der er gjort. Noe vanskelig å entre disse kassene så olje pumpa greit nok.. kan jo være annet stress/alder som har tatt den å??  Men transfer tull var nå unødvendig syns j, bonus mekk.. liksom. Har sett opptil flere tilfeller av den elendigheta før men overaskes fortsatt hvor slett enkelte kan hantere bil. En middels forlenger er da vell stortsett å oppdrive.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte først på ønskelista 235/80-16 cooper av no slag å 2"opp nye spiraler i front, usikker på utvalg i 85 profil? Har ikke fått unnersøkt så mye ennå. Skulle ønska noe lavere mark trykk i breiere hjul, men har ikke erfart bilen ennå, blir nok 235 hvertfall vinterstid.)  

 Har pr. nå stigtrinn på biln jeg etterhvert vil bytte ut til roller bars med hi lift, ser ut til att org. stigtrinn snevrer dekk utvalget slik det nå sitter montert, vet du? er det mulig og beholde org. skvettlapper forann montert ved 32" hjul.? Eller er det trikset som vanlighvis  gjør nok plass til 32"? Fjerne skvettlapper foran og bak?

 

Sett det er en "del rimlige transfere rundt om ja,takker for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...