Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
bjopau

L322 webasto

Recommended Posts

Jeg har feilmelding auxiliary pump open circuit. Jeg har byttet pumpen og sjekket ledningsnettet så mistanken mon faller på utgangen på hvac enheten. Er det noen som har erfaring med samme feil? 

Webastoen vil ikke starte i det hele tatt med den feilmeldingen. Da fingeren den heller ikke som ekstra varme når bilen går. Skulle hatt en enhet og tester med egentlig.

Var mye bra info i tråden der. Jeg har sett den elektriske manualen og finner ut at den pumpa går direkte fra hvac enheten. Jeg har fått tak i en brukt en som er på vei, men godt mulig det ikke hjelper da. Den feilmeldinga kommer jo fra "fbh heater" så det kan jo gi mening at den feilmeldinga er litt misvisende hvis den ikke virker. Den må jo sikkert få beskjed fra hvac enheten om at den går. 

Vet ikke. Jeg prøver med den hvac enheten først siden den er på vei så får jeg gå på webastoen etterpå.

Takker for tipset.

Nå er det snart vinter og kaldt igjen og jeg har enda ikke gjort noe med webastoen min. Er det noen som vet om det går å bruke webasto med samme modellnavn fra andre biler? F eks fra BMW x5? Litt lettere å få tak ifra bmw enn range rover.

19 minutter siden, bjopau skrev:

Nå er det snart vinter og kaldt igjen og jeg har enda ikke gjort noe med webastoen min. Er det noen som vet om det går å bruke webasto med samme modellnavn fra andre biler? F eks fra BMW x5? Litt lettere å få tak ifra bmw enn range rover.

Sjekk delenummer. Webastoen er ikke spesifikk til l322 da den leveres av ekstern produsent. Tipper at det er samme i enten x5, e39, e38, eller d3 eller rrs. 

Tror den står i mange bil modeller.