Gå til innhold

Ledpærer


solbakk

Anbefalte innlegg

Det er montert inn LED i interiørbelyningen i min D3.....  Det eneste jeg er sikker på er at de pærene skal ut.  Synes lyset er guffent og pærene er av ymse kvalitet..  Mener forrige eier nevnte E-bay som kilde for disse, men det finnes sikkert forskjellige kvaliteter der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg vurderte også LED i dashbord - men har slått det fra meg. Først p.g.a. varierende kvalitet. 

Det kan fort bli for sterkt eller for svakt. De er ikke beregnet for regulering.

Men har montert i turteller og speedometer på min motorsykkel. Der fungerer det fint.

 

Ellers har jeg på P38 montert LED i alt av interiørlys. Samt under dørene - påstigningslys.

Diverse parklys, bremse og ryggelys er også byttet. Men da får du ofte varsel - feilmelding.

Innbiller meg at strømforsyningen og batteriet får en lettere tilværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte også komplett led sett for interiør, skilt og park lys på ebay, ble veldig bra i starten, ble nesten dagslys inni bilen, ingen feilmeldinger på parkkys da disse var beregnet på det, men gikk ikke så mange månedene så ble det discolys i bilen, både utvendig og innvendig, begynte å blinke noe aldeles, den ene pæra etter den andre, så ble til at jeg satte inn vanlige pærer i park lys igjen og biltema sine led i interiør, dem fungerer godt så langt hvertfall. Og har en lysvarme ganske nærme glødepærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 31.1.2019 den 2.41, thorandre skrev:

Men om du setter in LED i dashboardet på P38 så får du vel ikke fading/regulering av lysstyrken lenger? Men det er kanskje greit?

Man kan sette inn egnet dimmer for led. 

Noen ebay dimmere har pot meter, som sikkert kan moddes til å passe inn. 

Har brukt denne typen selv. 

Vil tro varm hvite leds er tingen 

https://www.ebay.com/itm/DC-12V-8A-Light-Dimmer-Brightness-Control-For-Single-Color-LED-Strip-UP/352569247608?epid=28006860356&hash=item5216c3c778:g:~WoAAOSwKXhcPXo0

 

 

 

Screenshot_20190319_174747_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...