Gå til innhold

24v vinsj kan den brukes på 12 v


svalbard

Anbefalte innlegg

Brent motor. For å få effekten motoren forventer, må det ganske mye strøm inn gjennom den. Ikke sikkert vindingene på motorene er klar for det, elelr vindingene er vel klare, men diverse overganger, er kanskje ikke.

 

Tror ikke det vil fungere tilfredsstillende. Om vinsjen er ok, kan du kanskje bytte motor.

http://www.goodwinch.com/product-category/electrical/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan fint kjøre motoren på en lavere spenning (det går ikke mere strøm selv om spenningen senkes - snarere tvert i mot. Det som skjer er at levert effekt senkes.

Det er vanlig å resudere hastigheten på en DC motor med spenningsreduksjon - du trenger ikke se lenger enn kupavifta di, hvor man kobler inn motsander i serie for å senke spenningen over motor - og få lavere hastighet

 

Så sluttresultatet vil være en vinsj som trekker veldig dårlig, vil tro du vil få ut rundt halvparten av trekkraften. Den vil neppe ta skade. 

 

-Camarogeddon

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis brenner den opp. Det har jeg sett flere ganger.

Teorien skal jeg ikke begi meg inn på , men overbelastning ligger meg nær.

Bytt motor og relepakke hvis det er en ok winch ellers.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...