jan-ovel Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Har hatt problemer med motortemperatur når det er minusgrader. Har bestilt time på verksted for bytting av termostat, men ble litt usikker på om dieselvarmeren stopper for tidlig og at den ikke starter opp igjen ved lav driftstemperatur når jeg kjører. Bilen blir fort varm på sommerstid og da står pilen rett opp, men jo kaldere det blir, jo kaldere er motoren (og varmeapparatet). Belaster jeg den med eksempelvis en tilhenger, så går den opp til normal temperatur opp bakker etc. Dieselvarmeren starter når jeg starter bilen og det er kaldt ute. Finnes det flere sensoren ifbm dieselvarmeren? Skal man kunne bruke "Auxiliary Ventilation" og timer sammen med dieselvarmeren? Jeg har ikke fjernkontroll på dieselvarmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montecristo30 Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Mulig dette forslaget er helt teit, men har du sjekket at det ikke er luft i kjølevæsken? Vil ikke det kunne medføre lav effekt fra varmeapparat? Mener år huske at det er tre forskjellige lufteskruer... Er vel forøvrig tre forskjellige termostater på M57. Og synderen kan være EGR-termostat, men det er kanskje verkstedet kjent med. Bør sjekke pris på del dra BMW og LR. Det er vel ikle samme pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.