Gå til innhold

D2- ny på forumet, fersk i LR, spørsmål


MS86

Anbefalte innlegg

Dynamoen min levde lenge uten lampa før den døde, D2 TD5.

Et par andre lamper var også involvert synes jeg å huske.

Da dynamoen sluttet å lade kremerte den seg selv pga oljelekkasje.

Jeg var heldig at dynamoen døde kun et par mil hjemmefra og fikk listet meg hjem med et skrik.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bremsene bak; så lenge glidepinnene er smurt og stempel ser bra ut og ikke skaper treghet så kan det være caliper-bracket/klave braketten (navn?) bør fornyes. Slet med at min hang selv etter at jeg pusset glideflatene mellom kloss og braketten ettersom de får spor i seg med tiden. Min fungerte etter at jeg byttet min. Ny klave koster ikke så mye kan være greit å bytte hele saken hvis du bare vil gjøre dette en gang :)

 

Klokken mangler kanskje bare lyspæren eller så er det bare gå på ebay e.l. for å finne en brukt en. Burde være enkelt å oppdrive.

 

Ladelampen burde vel lys men har ingen råd for feilsøking av den. Hvis du måler over 12.5V på batteri med motor i gang så lader den vel??!! Mulig pæren i dash har gått? Tror det er egne pærer for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lampen ikke lyser når man skrur på tenningen så tenker jeg at det er brudd på ledning eller en pære som har gått? Dynamoen gir godt over 14v så er nok ikke noen problemer med den. Utfordringen blir da den dagen den plutselig ikke fungerer og jeg ikke har noe som varsler meg:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta ut instrument panelet for å sjekke pærene er ikke store jobben faktisk:

 

Sitat
Yes it is real easy you lower the wheel the 1 inch that it goes lol and then there are two Phillips screws right above the wheel remove those. Then gently pull the half moon forward and then take it off. Next there will be 4 Phillips screws holding in cluster 2 on each side remove those and then the cluster will pull forward enough for you to unplug the speaker. Be gentle with the half moon it has fragile clips that break easily.

 

Klokke bytte:

https://www.youtube.com/watch?v=udmsbNFnppc

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...