Gå til innhold

Dørlister, hva bruker dere?


Elvehundre

Anbefalte innlegg

På mine Light Weight bruker jeg dørpakninger fra vanlige serie LR. Finner aldri pakninger til LW. Døråpninger er stort sett like

 

MEn jeg synes pakningene er så innmari stive. Bruker pakninger med stål inne, slik at den holder seg rett og samtidig har annlegg slikat popnagglene henger fast. De uten stålinnlegget er ubrukelig. Stål innlegget er tynt, det er ikke problemet.

 

Men selve pakningsgummien er tjukk og stiv og har problem å forme seg etter døråpning.

 

Monterte noen i går kveld, Britpart denne gangen. Innpakket i svart plast, lagret i mørk hylle uten påvirkning av sol eller sterk varme hos meg. Men i grunnen ubrukelig. Veldig påkjenning for hengsler, pakning mot torpedovegg montert i går kveld. Flytter døra sikkert en cm bakover og 5 mm utover, minst.

 

Tips mottas. Må ha påkninger, minus 8 grader blir kaldt i canvasbil når man kjører en times tid.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

 

Alfred, kommer ikke lenger enn forsiden når jeg trykker på linken du la ut. Må jeg ringe dem for å få svar på ting jeg lurer på?

 

Ja, dørlister på mine LW. Noen LW var jo solgt winterized, etter det jeg jeg har lest. Hybriden har ikke lister, men den er jo bygd sammen ca 2005.

 

Jan, godt tips. Jeg trenger ikke originale deler, trenger å få det tett. Eller litt tettere, er ikke kravstor. Kjøpte du listene i nærområdet?

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en link til Dale Radford hvis en vil prøve den veien , veldig behjelpelig sjøl om det står mainland only .(kan være for medlemskap i lrsoc.com)

https://www.ebay.com/itm/land-rover-series-one-door-seal/163360087256?hash=item2609051cd8:g:UDEAAOSwxN5WWeIm:rk:6:pf:0

 

mvh

alfred

Endret av lervaag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har dørlister i "meter vare" lister av forsjellige slag ang. dimmensjoner og utforming/stål innfesting. Kunne være noe å prøve det? Stanley kniv å tec7 i 90 graders hjørner om iso standar ønskes. Har ikke prøvd kvaliteten på disse lister sjøl kun opservert det finnes muligheter der. Eventuelt ere flust av listværk på bilopphuggeri ferdig ang. kvalitets kontroll som kan klippes å limes. Forslag m/lykke til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg kjøpte til mine S3 og 2A i sin tid hos Erik W. Sørensen på Liertoppen.

De var av den typen som skulle trees inn i den smale klemlisten. (U-formet list, kanal eller hva den nå kalles).

 

Ble da tett nok for en seriebil :D og tålte en bilvask hjemme i hagen uten høyttrykk spyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...