landrange Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Noen som har erfaring med å sette i en "Renault 5" termostat på FL1 Td4 noen gang? Har lest på britisk forum at dette er en del enklere enn å bytte original termostaten, som skal være mange timers jobb. Settes på øvre rad.slange. Problemet er at motor bare blir 1/4 varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KPou Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Virker perfekt på fruens 1,8i, dog ikke på en td4 automat som min, da slangerne er mindre i diameter. Termostat: Renault THO1489 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
landrange Skrevet 14. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2019 Da har jeg fått byttet termostaten på bilen, og ja, det var en ganske knotete jobb men ikke så ille som jeg har fikk inntrykk av etter å ha lest div innlegg om dette. Hadde ikke trengt å skru av så mye som jeg gjorde heller. Det verste var å komme til 2 av boltene, men å jekke opp motoren hjalp en del. Og røret som er festet i overkant av termostaten var vanskelig å flytte unna. Uansett så er temperaturen på motoren nå helt normal:) Men har vel ikke kjørt langt nok til å føle at det kommer mer varme fra varmeapparatet. Bruker også motorvarmeren hver dag nå, blir kaldere og kaldere nå fremover! Syns ikke varmeren fungerer optimalt heller, er en Eloc med sirk.pumpe, den virker men lager ikke særlig varme i motoren, temperaturmåleren viser ihvertfall ikke at motoren blir noe varmere ved oppstart, men den blir relativt raskt varm etter at man kjører i gang. Kan godt hende motorvarmeren ikke er montert optimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.