Gå til innhold

Termostat FL1 Td4


landrange

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å sette i en "Renault 5" termostat på FL1 Td4 noen gang? Har lest på britisk forum at dette er en del enklere enn å bytte original termostaten, som skal være mange timers jobb. Settes på øvre rad.slange. Problemet er at motor bare blir 1/4 varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Da har jeg fått byttet termostaten på bilen, og ja, det var en ganske knotete jobb men ikke så ille som jeg har fikk inntrykk av etter å ha lest div innlegg om dette. Hadde ikke trengt å skru av så mye som jeg gjorde heller. Det verste var å komme til 2 av boltene, men å jekke opp motoren hjalp en del. Og røret som er festet i overkant av termostaten var vanskelig å flytte unna. Uansett så er temperaturen på motoren nå helt normal:) Men har vel ikke kjørt langt nok til å føle at det kommer mer varme fra varmeapparatet. Bruker også motorvarmeren hver dag nå, blir kaldere og kaldere nå fremover! Syns ikke varmeren fungerer optimalt heller, er en Eloc med sirk.pumpe, den virker men lager ikke særlig varme i motoren, temperaturmåleren viser ihvertfall ikke at motoren blir noe varmere ved oppstart, men den blir relativt raskt varm etter at man kjører i gang. Kan godt hende motorvarmeren ikke er montert optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...