Gå til innhold

Disco 2 TD5 2000 defekt? girkasse


Eiken

Anbefalte innlegg

Kjøpte en disco2 som midlertidig bil, medan eg fikksa opp defenderen. Discoen er no for salg..

No har sansynligvis automatkassen takka for seg. Bilen har mista fremdrift på alle gir forover. Revers virker som normalt.

Det er normalt oljenivå på kassen, men olje lukter brenne. Defekte clutcher?

 

Det er mykje nytt på bilen, og får en fiksa kassen, er dette en god bil.

Eg  har hatt den i ca 2 år, og på den tida har eg:

Gitt opp ACE systemet og byggd om til vanlige stabstag.

Bytta begge luftbelger.

Bytta alle støtdempere, og satt på HD fjærer forran.

Bytta dynamo (for en mnd sidan)

Bytta fleksplate.

Bytta begge støtdemperfester bak, pga rust.

Bytta høgdesensor venstre side, ny til høgre side ligger i skoffa

Takluker er Sika igjen, og sikring er tatt ut. Bilen lekker ikkje vann lengre, men taktrekket er litt ufint.

Det er fleire småting som er fiksa på den, men ikkje som eg husker i farten.

Det er generelt lite rust på bilen. Det kritiske på ramma er tatt. På karoseriet er det litt overflaterust over frontvindu. Interiør er heilt og fint.

Det orginale popanlegget virker. Knutsen og Ludviksen kasett kan følge med.

Veit at dette er som å banne i hoppbakken, men eg skal ha en toyota som ny midlertidig bil.

(defenderen, 110 300tdi står trygt i garasjen og er under sakte oppussing)

Gi bud, bilen er grønn. Står i Haugesund

 

 

Endret av Eiken
kommer stadig på fleire ting eg har fikksa..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet kan være å kjøpe byttekasse fra ashcroft. Samtidig som kassa er ute ville bytta til ashcroft hd converter som senker turtallet når kassa ikke ligger i låst gir. Jeg gjorde det på en 99 jeg hadde om var chippet. Ble som en helt annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hittil ansett Ashcroft som et bra firma, men når automat fra de havarerer etter 2 år mister man trua.

 

Ikke rimelig å sende kasse til dem for å betale dem for å sjekke hva som er feil.

 

Da ble det mye rimeligere å handle overhalt fra annet firma.

 

Men det er vår erfaring da.

 

ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det Henry, jeg kjøpte ikke byttekasse selv, men jeg tror den i min kom fra ashcroft og den lakk jo ved oljepumpa. Kassen fungerte fint men bilen gikk ikke eu pga lekkasjen. Jeg bytta converter samtidig som jeg bytta den pakningen. Hovedpoenget med tipset var vel egentlig converteren. Blir mye mindre masete å kjøre og så tror jeg topp-pakningen får et bedre liv. Automaten vil ha den veldig høyt på turtall selv på kald motor og det tror jeg er årsak til at topp-pakningen ryker på de. Forstod det slik at topp-pakningen ikke er like problematisk på defender med manuell. Automaten vil gjerne ha 2700rpm i motbakke når man tusler 40km/t. Man ville ha giret om på en manuell i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Litt oppdatering...

Skulle bytte kasse no i helga, men begynnte med å pirke litt i ramma. 

Kortversjonen er at det ikkje er verdt, for meg, å bytte kasse på denne.

Ramma må sveises opp på begge sider i området dieseltank/utriggere.

Bilen selges som delebil/repobjekt. Eventuelt i deler. Lager en ny tråd på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Løfter frem denne. Bilen er til salgs, helst komplett. Har ikkje tid til å plukke deler.

Kan sansynligvis ordne med frakt til østlandet.

Prisantydning 20000,- grunna mykje gode deler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...