telindnor Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Her om dagen skulle jeg starte opp seriebilen, 2,25 bensin, og på de 3 første forsøkene så fungerte starteren som den skulle. På 4. forsøket kom det bare klikk. Jeg har prøvd å slå litt på starteren men har ikke dengt ordentlig. Hva kan årsaken til kun klikk være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Ikke nok strøm inn på starteren kanskje? Jordingsfeil..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Først bør du snakke med batteriet. Så måle litt spenning her og der. Til slutt banke opp starteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Pusse på ladern sikkert.... generator/dynamo alt ettersom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 Jeg mistenkte batteriet ja. Det er stort, kraftig og ganske nytt, men mistenker at det er noe galt med det. Det tapper seg ganske fort. Har testet det i 2 ulike biler og resultatet det samme (riktignok "Lukas biler" begge ). Sjekket med butikken jeg kjøpte det i, og etter måling så konkluderte DE med at det var heeelt toppers. Rart det der! Ladet det derfor helt opp, og det er ikke noe mer liv i starteren av den grunn. Hvis solenoiden var død, så ville det vel ikke klikke? Hvis det er noe med ledninger til starteren, ville det da klikke i solenoiden? Dersom starteren har "hengt seg opp", så ville det vel klikke, men da ikke får snurret starteren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Seriebilen , sier du. Jeg vil vite mer om den før du får mulig diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Hey, gaute.. han har fått strømtyven på besøk han og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 1 time siden, gautes skrev: Seriebilen , sier du. Jeg vil vite mer om den før du får mulig diagnose. Hva mer er det å si. Den er blå :) Og kort... Og drives av bensin... Og har startet og gått året rundt i ca 10år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 50 minutter siden, telindnor skrev: Hva mer er det å si. Den er blå Og kort... Og drives av bensin... Og har startet og gått året rundt i ca 10år Sånn har jeg stort sett hørt fra kvinnelige kunder. Strømpebuksene på i dag ? Men da har vi sjaltet ut dieselstarteren og 24v. Så fremt bilen er orginal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 1 time siden, gautes skrev: Sånn har jeg stort sett hørt fra kvinnelige kunder. Strømpebuksene på i dag ? Men da har vi sjaltet ut dieselstarteren og 24v. Så fremt bilen er orginal. Nettingstrømpene....åssen det Jepp, den er original. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Kommer litt an på hvor lange hver kinnerunder du har... Du kan ha brent en spole i starteren. Sjekk jording og tilstrekkelig strøm. Dog, hvis du må ha 3 startforsøk på bensineren så burde du ta den en runde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Nå er jo ikke jeg noen guru på dette her. Men kan den ha hengt seg opp med fult innslag på starteren? Tenker på det drevet som blir presset frem på akslingen på starteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø.Trovum Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Et ikke helt ukjent problem at strømmen ikke kommer frem gjennom solenoiden, selv om det klikker. Prøv med en startkabel fra kontakten på starteren direkte til + på batteriet. Hvis ikke starteren snurrer da , og du er sikker på at jording er i orden, bør du nok demontere startmotoren og sjekke den nærmere. Endret 28. november 2018 av Ø.Trovum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. november 2018 Forfatter Del Skrevet 28. november 2018 Takk for gode råd og tips. Så fort det kryper opp mot utejobbe-temperatur igjen så stuper jeg ned under panseret for feil-leting. Starter nok med slagern som jeg vanligvis gjør ved jobbing på LR, deretter de tykkeste kablene, og så tynnere og tynnere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 De fleste veier fører til kjørbarbil etterhvert. Foretrekker personlig litt annen vei. Hold oss informert om resultatet. Tvi tvi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Startkabel fra minusbatteri til motor. Da har du snakket med minus siden. Lykke til T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Takk for tips. Foreløpig ikke hatt tid og fokus på denne. Kommer tilbake dersom det dukker opp løsning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Så du har fått besøk av lucas Terje? Ikke gøy når ting ikke vil starte. Med tanke på at du har fulladet batteriet, så er neppe det årsaken - da skal du ha nok til å få starteren til å slå inn i hvertfall - om det ikke klarer å ta last så skal det allikevel slå inn og prøve å gå rundt. Forslag 1: grav fram multimeteret og let litt etter spenningsfall (for eksempel mål mellom jord på starter og jord på batteri mens du prøver å kinne. Samme prosess mellom pluss bå batteri og pluss på starter for hovedstrøm, og for solenoid. Da ser du om det er noe juks i ledningsnettet. Når det er sagt, så har jeg en knapp på sliten solenoid her, som ikke får dratt helt i bunnen, og derfor aldri setter i gang motor. Plukk ut starteren, og plukk ifra hverandre, og se hva man finner. Jeg vil gjette på en starter halvfull av støv, og noen godt brukte kontaktflater på innslaget.. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 Det hender at jeg starter den. Er jo tross alt min egen "starter" også. Frem med sveiv og....brooom. Men det er ikke så greit å satse på det i våre dager. Har stått med samme bilen i rush trafikken uten starter for noen år siden. Da er det ugreit nå man må frem med sveiva.... Var vel noen som smilte og nikket, men flere som ristet på hodet Byttet solenoid sist, og tror også starteren på denne er byttet. Husker ikke helt i farta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Og nå går den under navnet trekkoppbilen i nabolaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 Antagelig Jeg hadde en trekogg for noen år siden, som i familien gikk under tilnavnet "stoppeklokka". Er vel derfor vi har mange av omtrent samme slaget.....en går kanskje i alle fall, "til enhver tid"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 (endret) Carmarogedddon: siden det er slik at han kan starte den med sveiv er det trolig bensin. Den har ikke solenoid. Men eget start rele. Det er startrelet det klikker i. Siden han hadde kinnet noen runder før det var stopp, trur ikke jeg på jordingsfeil, men mer brent spole i starter. Veit ikke hvor lange kinnerunder du har, mulig ankret ditt er blått Endret 10. desember 2018 av Land Rover for alle penga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Hva skjedde med den gode gamle prøvelampa, sjekk inn på startrele og ut av startrele. Er det et sånnt firkanta Lucasrele tipper jeg du finner feilen der. Hvis ikke du har med hjelpemann setter du klypa på kontaktene og bruker prøvelampa på f.eks. masterpumpa, lener deg inn og vrir på nøkkelen. Du kan også kortslutte releet med en skrutrekker i mellom kontaktene, bare pass på at du ikke kommer borti noe gods og at du ikke er redd for skrutrekkeren, den kan få noen svimerker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 Vonbronhetens og depresjonens tid er over. Seriebilen er igjen blant oss Velger å tro at det var de velrettede rappene med 2,5kg slageren som var løsningen. Det KAN også ha vært den helt løse pluss ledningen på starteren som var problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Jeg har tiltro til dine teorier Terje Bra den er i orden igjen - og at det ikke var værre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.