JokerS30 Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 (edited) Bekjent trenger en D2a. Skrur moderat, så må være en bil som er i bra stand, der det meste virker og ha relativt fersk PKK. Skinn, automat, luft mv er en selvfølge ! PS - glemte; henvendelser pr PM ! Edited November 27, 2018 by JokerS30 Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted December 3, 2018 Author Share Posted December 3, 2018 Ingen som har en OK D2a tilsalgs ? Fått tilbud om fler fine pre-facelift D2`er og vurderer mer enn en seriøst. Liker dog facelift-modellens elektronikkjustering og annet småtteri. Fins det fler tilsalgs om man kan godta et jævla vrak ? Quote Link to post Share on other sites
Hauken Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 PM sendt :-) Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted January 1, 2019 Author Share Posted January 1, 2019 har ikke fått vært med sett Hauken sin enda, men vi har vært rundt å sett på en rekke andre D2 og joda, det er iaf mulig skaffe seg endel jobb ser det ut til...... En bil hadde ramme som omtrent var klar for huggeriet ( men snodig nok helt fersk PKK kontroll ) en annen rant det olje av omtrent alle steder det går an å renne & dryppe...... Så shortlista med biler det er aktuelt å kjøpe, er fortsatt veldig ... short. for å si det sånn...... om noen har noen bra som skal selges til skapelig pris, så send en PM. D2 kan også vurderes, men da må prisen være litt mer hyggelig enn for D2a, for at det skal være aktuelt...tror jeg...... Quote Link to post Share on other sites
Andersmh Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Har discovery 1 med fersk eu kontroll å selge Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted January 14, 2019 Author Share Posted January 14, 2019 Nei, D1 er IKKE aktuelt. Kun D2, helst D2a og MÅ ha TD5 motor... Quote Link to post Share on other sites
gautes Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Discovery ble produsert fra 98-2004. Dvs at bilen du jakter på er mellom 15 og 22 år gammel om jeg regner riktig. Blir virkelig imponert om du finner en til skapelig pris uten lyter og medfølgende jobb , men det hender jo en skikkelig entusiast får kniven på strupen. Men krysser fingre. Quote Link to post Share on other sites
hahaug Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Jeg har da en som er rimelig,og bra Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted January 15, 2019 Author Share Posted January 15, 2019 15 timer siden, gautes skrev: Discovery ble produsert fra 98-2004. Dvs at bilen du jakter på er mellom 15 og 22 år gammel om jeg regner riktig. Blir virkelig imponert om du finner en til skapelig pris uten lyter og medfølgende jobb , men det hender jo en skikkelig entusiast får kniven på strupen. Men krysser fingre. Jeg har en bil av unevnelig fabrikat, fra 2002, altså midt i perioden du nevner. Den var på PKK nå. Resultat: brekt bladfjør og snev av et slakk på et forhjulslager. Ingen rust, hverken strukturellt eller kosmetisk. Ingen elfeil, ingen mekaniske feil, ingen defekte dørhåndtak eller interiørkomponenter, ingen oljelekkasjer og ingen feil på drivlinje eller andre komponenter. Jeg solgte akkurat en stor, romslig 4x4 fra et annet fabrikat, fra 2004, altså i samme årsmodell som du nevner: Den hadde ingen rust, hverken strukturellt eller kosmetisk. Ingen elfeil, ingen mekaniske feil, ingen defekte dørhåndtak eller interiørkomponenter, ingen oljelekkasjer og ingen feil på drivlinje eller andre komponenter. Ingen av de to over er kjent for være spesielt motstandstyktige mot rust eller mekaniske problemer. Det er godt mulig jeg ikke er entusiast nok, til å se at 14 oljelekkasjer, rusthull over frontruta, ramme som er nær ved å brekke, interiør som henger og slenger og en lang, lang rekke feil som " sjarmerende ". Min påstand er at det skyldes fullstendig neglisjert vedlikehold over mange, mange år, helt fram til bilen er så dårlig at den knapt virker. Da skal den selges, gjerne til høy pris " for den var jo så dyr for 12 år siden.... " Det er slettes ikke nødvendig å være totalt oppbrukt, selv om en bil er noen år gammel. Men selvsagt - har 5 eiere de siste 10 årene gitt totalt beng i alt som heter vedlikehold og utbedringer, ja da er lista både lang, dyr og vanskelig å ta fatt på... Quote Link to post Share on other sites
gautes Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Og da er vi ved kjernen: Få biler i den stand til skapelig pris. Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted January 15, 2019 Author Share Posted January 15, 2019 2 timer siden, gautes skrev: Og da er vi ved kjernen: Få biler i den stand til skapelig pris. Ja, og i tråd med at hvermansen blir mindre og mindre interesse for bil, er det pussig nok mindre og mindre sammenheng mellom tilstand og pris.... Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted February 17, 2019 Author Share Posted February 17, 2019 D2(a) fortsatt av interesse. Prisklasse 25-50 000kr ? Quote Link to post Share on other sites
tiopet Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Har en som kommer for salg etter fredag 22 februar. 2002 modell Td5 automat og luftfjæring, oppgradert med facelift lamper. Lys grå, beige skinn og el seter. Rustmessig meget bra stand (tidligere eier var her på forumet). Prisantydning kr. 40.000,- På fredag skal den til Vegvesen Lillehammer og få preget rammenr på nytt og blir da godkjent. Quote Link to post Share on other sites
Erik Iversen Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Her er rett bil for deg, @JokerS30 . Mørk lakk med mørkt skinn. Men prisen slik den er nå må halveres om rusta virkelig er ille! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140697300 Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted February 19, 2019 Author Share Posted February 19, 2019 (edited) 31 minutter siden, Erik Iversen skrev: Her er rett bil for deg, @JokerS30 . Mørk lakk med mørkt skinn. Men prisen slik den er nå må halveres om rusta virkelig er ille! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140697300 En bil som ramma har omfattende skader på, er i praksis verdiløs. Kostnaden ved å utbedre, overstiger bilens verdi i " bruksstand ". Så ja, bilen må ned i delebil-pris, 10-20 000kr for at den skal ha noe for seg, for andre enn de som på død og liv MÅ ha en D2. Til 50K, fins det mye annet rart, spennende å få tak i også ! Som bilen til tiopet, den virker iaf, og er godkjent ! Edited February 19, 2019 by JokerS30 Quote Link to post Share on other sites
sealt Posted February 20, 2019 Share Posted February 20, 2019 Den svarte er ikke vært godkjent siden 2015 og feila på PKK i 2018.Etter informasjonen på registrerings informasjonen på SVV sine sider.Og at den har vært avregistrert siden 28/2-2017. Tror ikke jeg ville gitt mer enn 10-12 for den som delebil. At den har vært med i 1.sesong av 71 grader nord tror jeg ikke noe på, for den var i 1999 og bilen er 2003. Quote Link to post Share on other sites
JokerS30 Posted February 21, 2019 Author Share Posted February 21, 2019 9 timer siden, sealt skrev: Tror ikke jeg ville gitt mer enn 10-12 for den som delebil. Helt enig. Arbeidskostnaden ved en bakramme-bytte er rundt 20 000kr, delekostnadene går løs på mellom 7 og 10 000kr og da er man på en bilkostnad på 40 000kr om man gir 10 for bilen. Fler har påstått at et halvrammebytte gjøres for 5000kr, pussig nok står de bilene til salgs også 5mnd senere... Quote Link to post Share on other sites
sealt Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Min ble sveisa på verksted,det var bare lapping og ikke rammebytte før jeg kjøpte den.Det kom seg på 27000 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.