Gå til innhold

Disco 3 dieselbrenner


Jorg1

Anbefalte innlegg

Er det noen måte å tvangsstarte/teste disse greiene? Har en med med den 1533 styringa i bilen (ovalt ur). Ikke eid den bilen så alt for lenge, men mener jeg har programert den til å fyre seg opp på 0530 på mårran og 1530 på eftan.  Samme hva jeg gjøre oppleves bilen like forbanna kald ved start og jeg merker nada til den webastoen (ingen uling, damp eller merkbar stigning på temp).

 

Tok sirkringa på den og gjorde en liten prosedyre i håp om at den skal resette seg om den er i vranglås - da jeg leste på et eneglsk forum at man kunne det med den ovale styringa i bilen.

 

mistenker den for å være stein død. D3-09 mod,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at 1533 uret må settes for hver gang for å få liv i spetakkelet.

Tvangsstarting skal vel skje ved å trykke på "flammeknappen"?

Bruksanvisning på engelsk for 1533 ligger vedlagt for nedlasting sånn i tilfelle du ikke har den fra før.

Manual for ThermoTop V legger jeg også ved sånn for sikkerhets skyld. (Tror det er den du har i bilen)

 

Stort sett alt av diagnoseapparater til Land Rover kan diagnostisere Webastoen. Noen dog med diverse adaptere.

Om den har gått i lock mode på grunn av lite diesel på tanken, kan det være at du må inn og slette den feilkoden/ resette Webastoen.

Fungerer i de fleste tilfeller med den prosedyren du sikkert har forsøkt.

 

Om du får liv i den kan det være lurt å tvangskjøre den en gang i måneden året rundt for å unngå groing/ soting i brennkammeret.

La den gå full syklus (30 min) eller ihvertfall mer enn 15 minutter.

Dette etter diverse forståsegpåere her og andre steder.

 

Hører du viftelyd fra Webastoen når du starter opp.

Skal også være mulig å kjenne diesel lukt om du holder hånden forran eksosen fra Webasto rett innenfor venstre forhjul.

Om dieselpumpen virker skal du kjenne diesellukt fra hånden.

 

Om alt skulle skjære seg finnes det diverse verksteder rundt om som har Webasto sitt eget diagnose program som kan kjøre en dypere diagnose for å se om 

det er noen komponenter i brenneren som trenger ekstra oppmerksomhet i form av ny del.

Webasto_Timer_oval_1533_Operating_Instructions_1301122.pdf

Thermo Top V Manual.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at «flammeknapp» på 1533-uret skal virke, må bilen ha gått i dvale. Jeg testet bruk av den knappen ved å kjøre ned vindu, låse bilen, vente 15 min, strekke armen inn av vindu og trykke på knappen. Husk å låse bilen med dobbeltrykk innen 3 sek for å slå av bevegelsessensor inni bilen til alarmen.  

3 timer siden, Glue skrev:

Er det noen måte å tvangsstarte/teste disse greiene? Har en med med den 1533 styringa i bilen (ovalt ur). Ikke eid den bilen så alt for lenge, men mener jeg har programert den til å fyre seg opp på 0530 på mårran og 1530 på eftan.  Samme hva jeg gjøre oppleves bilen like forbanna kald ved start og jeg merker nada til den webastoen (ingen uling, damp eller merkbar stigning på temp).

 

Tok sirkringa på den og gjorde en liten prosedyre i håp om at den skal resette seg om den er i vranglås - da jeg leste på et eneglsk forum at man kunne det med den ovale styringa i bilen.

 

mistenker den for å være stein død. D3-09 mod,

Ser ut som du bor et sted hvor det er flere i nærheten med IidTool.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jarle F skrev:

Takk for innspill Jarle.

 

18 timer siden, engebo skrev:

For at «flammeknapp» på 1533-uret skal virke, må bilen ha gått i dvale. Jeg testet bruk av den knappen ved å kjøre ned vindu, låse bilen, vente 15 min, strekke armen inn av vindu og trykke på knappen. Husk å låse bilen med dobbeltrykk innen 3 sek for å slå av bevegelsessensor inni bilen til alarmen.  

Ser ut som du bor et sted hvor det er flere i nærheten med IidTool.  

Skjønner tydligvis ikke den greia der. Den er stein død - får teste den en dag med opphold.

 

 

Blir vel servicerunde på den webastogreia - har jo Sandmo rett borti gata for meg :)

Iidtool - er det plug and play - bare å kjøpe for bruk uten noe mer tull, eller er det oppsett via pc/brett etc. Tnekte jeg skulle ha fatt i en sånn en i allefall.

 

Takk for svar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...