Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
MariusMorch

Tdv8 nok en gang

Recommended Posts

Brukt litt tid på å gjøre klar "ventepølsa" for salg. Veldig tight og fin mercedes, men har ikke bruk for den. Ellers fikk jeg spylt av Tdv8en og rakk også litt RR prat med @tommy62 som var innom for å hente noe til sin bil.

20190105_144357.jpg20190105_144343.jpg20190105_144352.jpg20190105_153030.jpg20190105_154108.jpg20190105_154104.jpg20190105_154058.jpg20190105_154049.jpg20190105_154118.jpg

Legg forøvrig merke til hvor latterlig dårlig Range Rover er satt på bak. Heldigvis bestilt nye decaler fra EWS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 26.12.2018 den 15.35, MariusMorch skrev:

Ja jeg vet. Har sjekket et par nettsteder men de oppgir 95 til 105. De tar ikke helt høyde for om det er diesel eller bensin virker det som. 

Vedlikeholdslader vanligvis jevnlig på jobb, men det har vært litt mye å huske på den siste måneden

Prøver igjen her. Skal jeg satse på 95 eller 110 amp? Første har 800 kaldstartstrøm. Det andre har 850. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, SveinHa skrev:

Enkelt svar: Det største du får plass til B)

Nei, ikke om du hovedsakelig har mye småkjøring, da rekker aldrig dynamoen å lade batteriet.
Eventuelt må du lade batteriet med batterilader gjevnlig ( ukentlig / annenhver uke)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, grunneieren skrev:

Nei, ikke om du hovedsakelig har mye småkjøring, da rekker aldrig dynamoen å lade batteriet.
Eventuelt må du lade batteriet med batterilader gjevnlig ( ukentlig / annenhver uke)

Ingen bilbatteri blir 100% ladet med mindre en ofte kjører langturer på flere timer, de siste 20% må en bruke tid på samme hvor stort eller lite batteri en har.

Bly/syre batterier liker ikke å bli brukt, har det egentlig best fulladet i fryseboksen, og jo større batteri en har jo mindre belaster en ved hver start.

Men uansett lurt å henge på en god automatisk lader over natten noen ganger i vinterhalvåret...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard er 110Ah.  Sønnack 61052 f.eks.  (dobbeltsjekk)  Større batterier tror jeg det ikke er mulig å få plass til.  Et 120Ah batteri fra Sønnack er gjerne 45mm høyere og jeg mener å huske at +kabelen ikke er særlig fleksibel...

Marius skriver at han vedlikeholdslader på jobben innimellom.  Da bør ikke småkjøring være noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteri er innkjøpt og byttes i morgen. 

Men nå har den utviklet en skikkelig knirking bak, så må forsøke å finne ut i morgen hvor det kommer fra. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.1.2019 den 21.14, MariusMorch skrev:

Batteri er innkjøpt og byttes i morgen. 

Men nå har den utviklet en skikkelig knirking bak, så må forsøke å finne ut i morgen hvor det kommer fra. 

Ser ut til å være den foringen her som skal til pers. noen som vet hva den heter på norsk, eventuelt engelsk? Forsøker å finne ut hvor jeg kan bestille den fra. Orker ikke kjøre rundt veldig lenge med den infernalske knirkingen. 

Endret av MariusMorch

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå