Fjellmann Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hei Jeg har over tid nå merket an svak vibrasjon og støy rundt 1500/2000 omdreininger. Vibreringen merkes best når jeg slipper gassen. Kan nesten høres og føles som når man kjører på støyrillene på kantstripa. Kan dette skyldes utslitt lager på bakre mellom aksel? Jeg la meg under bilden i dag og tok tak i akslingen bak transferkasse. Da hadde jeg tydelig bevegelse i akslingen, men klarte ikke helt å se lageret pga varmeskjoldet. Men det skal vel ikke være noe bevegelse i akslingen her? Noen som har prøvt å bytte bare lageret uten å bytte hele akslingen? Er det en grei jobb? Har sett noen beskrivelser av jobben og det virker ganske ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Har vel hørt både og om det der. Noen greier å bytte lager, mens andre opplever at det nye lageret tar kvelden etter kort tid. Personlig ville jeg nok anbefale å bytte hele akselen. Det er en del som må demonteres for å få plukke ned akselen - som du uansett må om du skal bytte lager - og da er det ganske surt å måtte gjøre jobben om igjen om lagerbyttet ikke blir helt 100%. En annen ting er at det også er noen kryss på akselen som sannsynligvis også begynner å bli litt slitne når lageret har takket for seg. Men - om du har tid, mulighet og et sted å skru, eventuelt to ganger, og koser deg med det - kjør på med lagerbytte. Du kan jo spare en del kroner på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallvard Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Ny aksling er nok å anbefale hvis det er den som er kilden. Som det nevnes ovenfor får du bytta kryssene i samme operasjon. På min D3-07 210k var lageret forsåvidt i orden, men vulken hadde sluppet helt. Bytte hele greia tar ikke lange stunda heller. Ta med nye bolter med det samme, i tilfelle noen blir ødelagt/runde i toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Kan sikkert gjøre det selv, mulig lageret må presses på - husker ikke riktig, og håpe at du ikke trenger balansering. Har skiftet kryss på en varebil en gang og det gikk bra. Gutta på https://powertrain.no på Skedsmokorset er et rent kardangverksted, de skifter kryss og lager på den gamle akselen etter behov, vasker og lakkerer den opp og balanserer den. Jeg har brukt dem etpar ganger - på sprinteren gikk det bra, på discoen ble det litt vibrasjon - balansering er tricky. Går an å sende i posten til dem. Kommer til å bruke dem igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybakken Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Nå koster jo en komplett mellomaksling 195pund fra øya, så i min verden er det absolutt vært å skifte hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Tror det var powertrain.no jeg brukte på min D2 og kostet vel ca 1600 for bytte og balansering når jeg hadde med kryss og hadde demontert den gamle. (framre med dobbelt ledd) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.