Gå til innhold

Stor slakke i differensial.


Hanspolden

Anbefalte innlegg

Var og hentet min første landrover i går, tenkte ikke så mye over "klonkinga" i understellet under prøvekjøringa, men etter 200mil så fikk jeg nokk av det.
Når bilen stå i fri og står på bakken kan jeg vri mellomakslingen nesten en kvart runde frem og til bake. 
Er dette et kjent problem, eller har noen vert borti samme problemet før og kan gi meg en link på eksakt de delene jeg trenger.
Landrover Defender 2009mod.  KB 41804

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du bestiller deler må du finne hva som er slitt. Tips fra noen som sitter femti mil fra bilen treffer sjeldent særlig godt. Puma har noen gjengangere av feil, hylsa mellom hovedgirboks og fordelingskasse mangler smøring, slitasje på denne gir slakke. Vet du hva som er byttet tidligere, og når?

 

Med litt øving skal man kunne kjøre med slakk uten at det smeller i drivlinja. Rett turtall til giret du skal inn i, samt myk pedalføring burde gi en behagelig kjøretur uten smell.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hanspolden skrev:

Var og hentet min første landrover i går, tenkte ikke så mye over "klonkinga" i understellet under prøvekjøringa, men etter 200mil så fikk jeg nokk av det.
Når bilen stå i fri og står på bakken kan jeg vri mellomakslingen nesten en kvart runde frem og til bake. 
Er dette et kjent problem, eller har noen vert borti samme problemet før og kan gi meg en link på eksakt de delene jeg trenger.
Landrover Defender 2009mod.  KB 41804

Takk for svar!

Hvis du har sjekket dette på bakre mellomaksel med bilen i fri er det bare slakken i bakre mellomakselkryss , diff , stikkaksler og flenser bak du får sjekket.

Ditto hvis du gjør det samme på fremre mellomaksel.

Slakk i girkasser mm. sjekkes ved å løfte ett bakhjul fra bakken , kassa i gir og så vri på mellomakselen bak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, skal finne ut av dette i hælg så skal der få høre. 

Har såfall 3 entusiaster i bygda, og alle har vært lærerane mine. 

Bilen har gått 225000km.

 

Spørsmål!

Kan jeg kjøpe olje på biltema til girkasse, diff og motor eller er det dårlig ide? Og hvilken type/nr olje ambefaler dere å bruke på hver enkelt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...