Gå til innhold

Ulyd i Yotota, trenger hjelp


ErikM

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en ulyd i forstillingen til yototaen hjemme. Var skråsikker på at det var venstre hjullager, så byttet det (pressa lager). Ulyden forsvant ikke, så jeg byttet lager på høyresiden også. Lyden er fortsatt der....

Noen som vet hva neste steg er? Det er en typisk "kneppelyd". Kommer i 40-60km/t og oppover. 

Det er en 04 mod Avensis dersom noen lurte på det. 1.6 bensin

Endret av ErikM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullager og kneppelyd høres rart ut synes jeg.Men folk beskriver lyder forskjellig.

Jeg kaller hjullagerlyd for during som oftest legges merke til i rundt 80-90 til å begynne med.

På et slikt tidlig stadie endrer oftest lyden seg når man hiver bilen fra side til side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah.
Hadde jeg ikke vært en fattig student skal dere ikke se bort fra at jeg hadde skrotet den. 
Men i og med at det er verdt mer enn et indre drivledd (riktignok ikke mye mer), så kan det hende jeg koster på den det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KennethA skrev:

Er det lang drivaksel på ene siden som er opplagret på midten? Jeg hadde ulyd i en Berlingo som jeg var skråsikker på var dette lageret, men viste seg å være hjullager etter bytte av alle tre.

 

 

Niks. Ikke noe opplagring på midten nei. Såvidt jeg kan se, uten å ha tittet så nøye på det, ser de to drivakslene nogen like lange ut. 

4 timer siden, gautes skrev:

Har ikke studenter nå hadde mer "lønn" enn minstepensjonister ? :D

Min onkel påstod så når han kastet misunnelige blikk på utepilsende ungdom.

Vel. Jeg har ikke råd til utepils når det finnes så mye fint å kjøpe til LR :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎11‎.‎2018 den 21.12, ErikM skrev:

typisk "kneppelyd"

 

På tur i Danmark fikk jeg høre at slike lyder kunne oppstå i alle bilmerker, og forsvant ofte like fort som de oppstod. Da oftest i litt usjenert parkerte biler.

Klart når disse lydene oppstår i 40-60 km/t og oppover:o Er det virkelig fare på ferde^_^....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok redd dette ikke er en lyd som forsvinner av seg selv.
Men kjenner jeg har tru på at det er indre drivledd som er synderen, så tenkte jeg skulle følge rådet til Gautes å mate på med fett i leddet for å se om det utgjør noe forskjell.
Eneste som er litt dumt er at jeg kun finner dette leddet til blodpris (4900,-), noe jeg egentlig ikke er interessert i å betale på en bil som skal selges ila. kort tid. Kan jo selvfølgelig se på brukte alternativer, men har mest lyst på et nytt ledd kjenner jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viser det seg at indre drivledd på høyre side har kvittet seg med mesteparten av fettet sitt. Antar derfor at dette er synderen.

Hjalp ikke noe på lyden å guffe inn mer fett samt å bytte tilhørende klemmer, så da er det bare til å finne seg et rimelig ledd å bestille det :)
Takker for god hjelp 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...