Gå til innhold

Olje i ecu


Admiral

Anbefalte innlegg

Tror jeg har kommet litt videre ved bruk av "internetten".

 

Fant koblingsskjema på bilen, og bakre visker/spyler. Fant også noe som heter "Electrical Library" som beskriver hele bilen i detalj, hvor alle koblinger er med bilder og farger. 

 

Så nå vet jeg hvilke ledninger som går til hva og hvor alle koblinger jeg trenger å sjekke er lokalisert.

Fikk plutselig litt oversikt og føler jeg har kommet et langt steg videre. Her jeg sitter foran pc'en ...om terrenget (les bilen) stemmer med kartet har dette blitt mer håndterbart.

 

Gleder meg til å få tid til å forske på bilen på søndag!  

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Published by Land Rover ... Other reference material includes: Electrical Circuit Diagrams, Technical Service ... appropriate sections in the Workshop Manual.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke!!!

 

Skal si jeg ikke er HELT sikker på hva jeg gjorde, men koblet fra spylerpumpe og sikringen holdt. Sjekket pumpen med strøm rett fra 12v etter å ha renset og sprayet - og så virket jaggu den og!

 

Bare få orden på Webasto nå så er vi klar for vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var kabelmatte skiftet og plugg/ECU renset. Var kommet overraskende mye olje i kontakten siden sist jeg renset så ser at det må følges opp en stund.

 

Selv om ECU´en virker grei tenkte jeg å kjøpe en remapped ECU og så ha den gamle i reserve.

 

Den jeg har er NNN500020, kan jeg kjøpe en annen NNN ecu og plugge rett inn eller må den i alle fall stilles inn til riktig bil? Er det eventuelt noen som vil fungere og noen som ikke vil?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Noen sier at ECUen må mates med dysenummeret som står på dysene.

Andre påstår at det går bra uten programmeringen.

Det stemte ihvertfall på min 2002 Defender.

 

OK - men vil alle NNN ecu´er fungere? Manuell har jeg fått med meg er viktig.

 

Kan dette være innafor? Viften går, men høres neste ut som den subber. Om det kommer frem så er det masse lameller som mangler, er bøyd, klemt etc. I tillegg ser hele greia ut som den er bøyd innover. Ser ut som det ikke var kosmetisk grunn til at grill og støtfanger var ny. Tipper tidligere eier har kjørt på noe...?

9F34BF08-6A50-456E-A29F-2EC1A0E8AA7F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...