Gå til innhold

Bi-Xenon problem nær/fjernlys


ottahol

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk ett rart problem her i kveld. Kjørte med fjernlys og dimmet ned til nærlys. Da lyste den venstre lykta forsatt fjernlys.

Stoppet og sjekket, og den dimmet ikke ned. Ga lampa ett dunk og den dimmet ned. Er vist en solnoid som styrer dimming.

Går det an å bytte denne eller må man bytte hele lykta. Får håpe problemet er borte da en ny lykt koster vist rundet 10-15000.

Noen med erfaring av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Heia

 

Stjeler tråden. Har fått samme problem på min. Klarte du å reparere det eller kom ikke problemet tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sten-Th skrev:

Heia

 

Stjeler tråden. Har fått samme problem på min. Klarte du å reparere det eller kom ikke problemet tilbake?

Har ikke gjort noe med lykta annet at jeg dunker lett på lykta når den ikke blender ned. Så går jeg fra nær til fjern en del ganger og lykta blender igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vidar20 skrev:

Hei. Hadde samme problemet på en av mine lykter. Smurte opp solnoid med en liten dusj med WD-40

Har funka etterpå

Ok, takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å demontere lykta imorgen, kan poste når det er gjort :)

 

Byttet bremser rundt om idag, så derfor ble det ikke noe nå ;)

 

Her er en link til gutta på øya.... http://disco3.co.uk/forum/sticky-headlight-probably-solved-73791-15.html

 

 

Flere sider med flere løsninger på problemet

Endret av Sten-Th
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Demonterte lykta og tok den inn på kjøkkenbordet (etter fruen var dratt på jobb :D ) 

 

Planen var å ta ut coilen som styrer spjeldet og rengjøre den. Så da at det er forskjell på adaptive og vanlige lykter. Det ble til at jeg lurte litt WD40 nedpå kjernen til coilen. Det ble bedre med en gang. Om det ikke holder, så skal jeg demontere lykta totalt en mørk kveld det er lite annet å gjøre...

 

 

 

FCA5CC97-B80D-456E-BF98-5FF9CF4371A8.jpeg

Kjernen inne

Det som skjedde med min lykt var at spjeldet hang seg kun når jeg presset på coilen, ingen av de andre delene. Et lett knips i lykta var alt som skulle til for at det løsnet igjen. Og det var ikke hver gang det satte seg.

C0A2EEF8-731A-46F8-99AF-13CCF3243088.jpeg

Kjernen ute

Her tok jeg litt WD40 og dyttet den frem og tilbake. Greit at lykta ligger når dette gjøres, så får man hjelp av tyngdekraften.

 

0FC8B05E-C51A-4BDB-B239-699957C4065D.jpeg

 

Om man ikke kan demontere hele lykten, så ser det ut som man kan dra ut denne kontakten 'og da kuttes strømmen til coilen. Tar dermed bort problemet. 

Jeg har Ledbar foran, så tenker det er neste om det ikke holder, så tar jeg å demonterer hele lykta og pusser ned alt.

34BBF3F8-74D0-42DC-B7FA-2EB79D16C636.jpeg

Endret av Sten-Th
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...