Gå til innhold

luft fjærer feil


ValentineUlf

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

For luftfjæringene er det veldig nyttig å ha en feilkodeleser som gir melding om hvilken sensor som utløser feilmeldingen. Skaff en som leser feil fra alle modulene, ikke bare OBDII fra motormodulen. Husk at du har 10-20 moduler i kjerra di og halvparten av dem fusker fra tid til annen. F eks IIDtool, eller Autel av mellomstørrelse. 3-4000 kr. Ser ut som du er i Oslo, så jeg kan svinge forbi en av dagene og lese ut. 

 

Fra meldingen ville jeg gjette på høydesensor på ett av hjulene eller ledningsbrudd mellom høydesensor modulen som leser dem, men ville ikke bestilt noe før jeg sjekket kodene. Men det kan være andre komponenter også som en av tre distribusjonsblokker, lekkasje i lufttank, eller kanskje noe med en ABS sensor som på magisk vis er koplet sammen med fjæringen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...