Gå til innhold

Disco sport


RagnaRn

Anbefalte innlegg

Hvorfor er jo ikke godt å si.  Det kan være farge, utstyr, motor eller annet som gjør akkurat den bilen til en hyllevarmer.  Fordelen er at dersom man går å sikler etter akkurat den, er det god mulighet for å gjøre et godt kjøp! Derfor: løp og prut!  cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, G.ARNE skrev:

Har også lagt merke til at mange ligger lenge på finn.no. Driver selv og kikker litt etter et godt eksemplar. Når kom nymotoren? 

 

Sent på året i 2015 som skulle bety at det neppe ble levert mange biler med "gammel" motor...  cool

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler med fossil motor i denne prisklassen er tungsolgt for tiden. 

2,2 eller 2,0 har lite å si. Den gamle motoren er utprøvd og veldig bra. Og den går bedre enn den nye. 

 

Jeg har sett en lyse grønn Disco Sport med grønt interiør som har stått veldig lenge til salgs. Det har nok med fargen å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 19.03, G.ARNE skrev:

Da ble den omsider solgt, noen her?

Den har TD4 motoren, men spørs om det hadde noe med tregt salg å gjøre.. TD4-motoren i FL2 funket iallfall veldig bra! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En Disco Sport kan egentlig sammenlignes med en Volvo XC60. De koster omtrent det samme nye. 

Bruktprisen på Finn ligger omtrent som Disco Sport. 

 

Konklusjonen må være at alle biler faller i verdi og er litt tungsolgt for tiden. 

Det er mange som ikke vet helt hva de skal gjøre med tanke på å handle bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte jo min for litt over 2 år siden nå. Har vært strålende fornøyd med 2,2L i 190 hk versjonen. Bilen er deilig å kjøre- føler den ligger klistra i svingene sammenlikna med den gamle D3en. Med Nokian pigg oppfører den seg helt konge på vinterføre! Har ikke kjørt 150hkversjonen av 2,2l men anbefaler iallfall 190versjonen. 

 

Finner man en som min, med Adaptive Dynamics (med «veisving»-symbol på det femte kjøreprogrammet - de fleste har bare 4) har den magne-ride dempere som stiver ekstra av - pluss et annet 4wd-system med tilnærmet diffsperre bak. Ikke mange som har dette ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...