Gå til innhold

Velge dører Defender 90 td5 2000


Ivers

Anbefalte innlegg

Har kommet til det punktet hvor dørene står for tur til fornying.

Ønsker gjerne noen innspill på hva jeg bør velge, da jeg helst ikke vil gjøre et dumt kjøp.
Jeg har funnet noen dører på sp4x4, jeg tror kan passe min 2000 modell. 

 

Alternativ 1 er et conversion kit fra defender til seriebil dører 340 pund for to dører. Noen tanker om dette?

conversion kit dører

 

Alternativ 2 360 pund pr dør, galvanisert. Er det bare å flytte over innmat fra de gamle dørene? leser at jeg evt må lage til noe braketter, men trenger jeg noe mer?

Galv med alu skin

 

 

Om noen andre har bestilt fra andre steder før og har gode erfaringer med nettbutikker som fører slike dører, så gi gjerne lyd.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for å konvertere til "seriebildører".

Selv må jeg bytte alle fem og har blant annet kikket på disse:

https://www.paddockspares.com/lr703l-front-door-lh-push-button-type.html

Frakt ca GBP 65,- pr dør

Dørhåndtak som Gaute er inne på skal byttes, der løsner og mutteren fra plastikken, de + nye låser koster deg tre-fire hundre.

Tar en telefon til Erik W-S og hører hva han skal ha før jeg bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gautes skrev:

Fastrusta skruer i dørhåndtak må påregnes.

 

Okay, skruer til håndtak i tillegg evt. 

8 timer siden, tnj skrev:

Har sansen for å konvertere til "seriebildører".

Selv må jeg bytte alle fem og har blant annet kikket på disse:

https://www.paddockspares.com/lr703l-front-door-lh-push-button-type.html

Frakt ca GBP 65,- pr dør

Dørhåndtak som Gaute er inne på skal byttes, der løsner og mutteren fra plastikken, de + nye låser koster deg tre-fire hundre.

Tar en telefon til Erik W-S og hører hva han skal ha før jeg bestiller.

Okay, grei pris på de dørene der. Riktignok ikke noe galv eller lignende. Stål og alu lik de jeg har sikkert. Får håpe de holder mtp rust:) noterer meg da at da blir det håndtak, lås og skruer til håndtak i tillegg på den typen evt. 

 

35 minutter siden, Baklengs skrev:

Jeg monterte de seriebildørene fra sp4x4 på min 90 og de ser knallbra ut. (Subjektivt sett :D)

Interessant! :) ja jeg synes dørene til seriebil er veldig fine. Og da kan man jo ta av tak evt og kjøre uten om man vil? De dørene kan vel deles. Men da blir det kun tynn alu uten noe deksel eller lignende på innsiden? Lurer litt på hvordan de er i fht støy osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt upresis der.

Du må ha hele håndtaket + skruene.

 

Seriebildørene har orginalt en plate trukket med svart skai.

Plata suger vann og limet er ikke vannfast.

Anbefaler å lage noe i plast / alu  og lime på støymatte inni døra selv.

Evt. se om noen selger noe vettug et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Jeg var litt upresis der.

Du må ha hele håndtaket + skruene.

 

Seriebildørene har orginalt en plate trukket med svart skai.

Plata suger vann og limet er ikke vannfast.

Anbefaler å lage noe i plast / alu  og lime på støymatte inni døra selv.

Evt. se om noen selger noe vettug et sted.

Takk for tipset:) Det høres ut som en grei løsning i såfall. Virker å være en rimeligere og ok løsning å konvertere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ivers skrev:

Interessant! :) ja jeg synes dørene til seriebil er veldig fine. Og da kan man jo ta av tak evt og kjøre uten om man vil? De dørene kan vel deles. Men da blir det kun tynn alu uten noe deksel eller lignende på innsiden? Lurer litt på hvordan de er i fht støy osv. 

 

Har foreløbig bare kjørt min som cabriolet så støy har jeg ikke noe fornuftig svar på. Får tak levert første uken i des så kan gi en bedre tilbakemelding da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Baklengs skrev:

 

Har foreløbig bare kjørt min som cabriolet så støy har jeg ikke noe fornuftig svar på. Får tak levert første uken i des så kan gi en bedre tilbakemelding da :) 

Okay, supert. Virker å passe rett over på defenderen? Fyllt de opp med noe Lyddemping av noe slag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye dører er nærmest ribbet og som Gaute nevner lenger opp legger man inn matter.

Disse fåes i forskjellige kvaliteter, det trengs ikke fylles helt, men legges et stykke omtrent på størrelse med et A4-ark for å dempe vibrasjon.

Aluplatene er forhåpentligvis syregrunnet også på baksiden så limet får heft, men ingen ulempe å gi et strøk lakk også inni døra.

Anbefaler å bruke en rulle for å presse asfaltplatene på mens dørene ligger plant i romtemperatur, ser ut omtrent som et pizzahjul, men er tre-fire cm bred og i tre.

Lyddempende masse finnes for øvrig og som spray.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 14.32, tnj skrev:

Nye dører er nærmest ribbet og som Gaute nevner lenger opp legger man inn matter.

Disse fåes i forskjellige kvaliteter, det trengs ikke fylles helt, men legges et stykke omtrent på størrelse med et A4-ark for å dempe vibrasjon.

Aluplatene er forhåpentligvis syregrunnet også på baksiden så limet får heft, men ingen ulempe å gi et strøk lakk også inni døra.

Anbefaler å bruke en rulle for å presse asfaltplatene på mens dørene ligger plant i romtemperatur, ser ut omtrent som et pizzahjul, men er tre-fire cm bred og i tre.

Lyddempende masse finnes for øvrig og som spray.

 

Takk for tips:) godt mulig det blir seriedører nå før jul. Lurer på å spraye de med noisekiller i tillegg. Hørt om denne? 

 

 

Screenshot_20181127-210939.png

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!  Har brukt den selv og kan ikke annet enn å anbefale den.

 

Hvor er disse fra?

 

På så små flater ville jeg gå for spannet og en billig kost, lite nødvendig med trykkluft og rengjøring som tar mye lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 0.33, tnj skrev:

Jepp!  Har brukt den selv og kan ikke annet enn å anbefale den.

 

Hvor er disse fra?

 

På så små flater ville jeg gå for spannet og en billig kost, lite nødvendig med trykkluft og rengjøring som tar mye lenger tid.

Okay, dette er nok ikke det fra England såvidt jeg vet. En bekjent som selger via firmaet sitt. Fåes i spann også ja, så det er nok litt mindre styrete. Vurderer ta ut teppet bak i samme slengen og kline på under det, samt over hjulbuer for så å legge på teppe igjen. 

Fåes kjøpt her i allefall:

 

http://www.berghnorway.no/produktkategori/noisekiller/

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Lurer litt på seribildører jeg også. Lut lei av elendig original låsmekanisme. Har skrudd fra hverandre innmaten i døra etter å ha kjempa opp døra som gikk i vranglås. Kjenner jeg er moden for noe som virker. Og så lurer jeg på om jeg noensinne klarer å montere alle stagene der de skal være, og justere de opp hvis jeg kjøper nye låskasser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil se hvordan de ser ut Kan jeg knipse noen bilder av de og legge ut neste gang jeg er der jeg har alt skrotet mitt:) har ikke satt de på enda da de må lakkes osv. Jeg var litt tvilende til det samme selv-_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...