Gå til innhold

Ut med rekke 4'er og inn med V8 i serie 2A 62 model.


Jøgge

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 måneder senere...

Da var endelig motoren ferdig overhalt hos Nilsen Motor. Det har tatt en del lengre tid enn beregnet.....grrr    utålmodig, prøvelse og vente så lenge men men nå er den her.

Veiven er slipt, nye lager, nyborret så 8 komplette nye stempler, ny kam med vippearmer og akslinger til disse, nytt komplett register, tannhjulene i oljepumpa med reduksjonsventil, nye ventiler med styringer og sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farten. Har tatt ut alle frostplugger og det samme i oljekanalene for grundig rengjøring da alt i denne motoren var fullt av dritt. Har beholdt motoren så orginal som mulig. Standard kompresjon og orginal kam.

Nå blir det og prøve motoren i bilen så jeg kan få dobbelsjekket plasseringa av de nye motorfestene. Når det er ok så kontakter jeg BT og hører om de kan komme på en befaring.

V8.jpg

V8.jpg 2.jpg

V8.jpg 3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 14.31, Jøgge skrev:

Da var endelig motoren ferdig overhalt hos Nilsen Motor. Det har tatt en del lengre tid enn beregnet.....grrr    utålmodig, prøvelse og vente så lenge men men nå er den her.

Veiven er slipt, nye lager, nyborret så 8 komplette nye stempler, ny kam med vippearmer og akslinger til disse, nytt komplett register, tannhjulene i oljepumpa med reduksjonsventil, nye ventiler med styringer og sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farten. Har tatt ut alle frostplugger og det samme i oljekanalene for grundig rengjøring da alt i denne motoren var fullt av dritt. Har beholdt motoren så orginal som mulig. Standard kompresjon og orginal kam.

Nå blir det og prøve motoren i bilen så jeg kan få dobbelsjekket plasseringa av de nye motorfestene. Når det er ok så kontakter jeg BT og hører om de kan komme på en befaring.

V8.jpg

V8.jpg 2.jpg

V8.jpg 3.jpg

Da blei det litt prøvemontering av motoren for å tilpasse og sveise motorfestene i helga

20190817_132802.jpg

20190817_155724.jpg

20190818_095001.jpg

20190818_095005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 11.37, Jøgge skrev:

Da blei det litt prøvemontering av motoren for å tilpasse og sveise motorfestene i helga

20190817_132802.jpg

20190817_155724.jpg

20190818_095001.jpg

20190818_095005.jpg

Da var nye deler fra UK ankommet og og en del brukte fra Norge. Nå må det monteres og sveises litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...