Tom Erik Varlo Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Hei. Kompressoren tok kvelden. Har vært dårlig lenge. Kjøpte ny å fikk montert den. Så da at sikringen var gått. Den hadde gått da den gamle satt der. Med ny sikring (den gule 60a) så gikk den nye kompressoren i to-tre minutter før sikringen gikk i igjen. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Isolasjon på strømforsyning til kompressor som har blitt slitt bort et sted? Eventuelt prøvekjørt kompressoren på 12V utenfor bil og se om den fungerer som den skal. Gjerne med en sikring på kursen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Ta ut sikring . Koble fra kompressor og mål med multi meter satt på ohm . Måle pinner inn i kontakten fra bilen . Typisk bør man få uendelig motstand . Da får man sjekket at ledninger opp til sikringer og rele er ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Erik Varlo Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg målte fra sikringen å til gods. Der var det ingen forbindelse. Åsså var jeg litt brutal å satte en ledning imellom polene på sikringen. Da gikk selvfølgelig kompressoren til tanken var full. Ledningen ble ikke varm heller. Satte da inn siste sikringen jeg hadde. Starta bilen igjen, kompressor startet som normalt å stoppet normalt. Sikringen var hel. Så kjørte jeg en tur på skauen å slapp bikkja en time. Skulle starte igjen å sikringen gikk med en gang. Flere tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Prøve måle strøm trekket til kompressoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ewikran Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) På 12.12.2018 den 10.35, Tom Erik Varlo skrev: Jeg målte fra sikringen å til gods. Der var det ingen forbindelse. Åsså var jeg litt brutal å satte en ledning imellom polene på sikringen. Da gikk selvfølgelig kompressoren til tanken var full. Ledningen ble ikke varm heller. Satte da inn siste sikringen jeg hadde. Starta bilen igjen, kompressor startet som normalt å stoppet normalt. Sikringen var hel. Så kjørte jeg en tur på skauen å slapp bikkja en time. Skulle starte igjen å sikringen gikk med en gang. Flere tips? Skulle vel bety at du har en kortslutning som kommer og går. Når du testet så var det ikke kortslutning, og kompressorene går som vanlig. Etter kjøreturen så har noe flyttet på seg slik at du har kortslutning. Eller; som oggi er inne på; sjekk selve kompressoren for strømtrekk. Mulig den jobber mye tyngre enn hva sikringa tåler, men din midlertidige "sikring" (ledningsstumpen) tålte det godt. Når du da satte sikringa inn på nytt var kompressoren varm og god og jobbet lett. Aner imidlertid ikke hva kompressoren skal trekke når den er i orden. Mine to ører Endret 14. desember 2018 av ewikran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Erik Varlo Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Kompressoren er ok. Sikringen går imidlertid selv om kompressoren ikke er koblet til. Dette også kommer gå går. Noen som vet om ledningen fra sikringsboksen går direkte til kompressoren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Ledningen går fra sikringsboks i motorrom til kompressor. Ledningsnettet er delt i bakkant (mot førerplassen) bakom innerskjermen venstre foran, der er det også ett viktig jordingspunkt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 På min 2005, så sitter denne koblingen bak venstre forskjærm. Fra 2007 og oppover mener jeg den sitter venstre side ved lykta oppi motor rommet. Det høres ut som om det er gnagd hull på ledningen et sted, og når ledningen flytter på seg så ryker sikkringen. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Erik Varlo Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Takk for alle innspill. Det er en årsak til alt. Årsaken i denne tråden er (flaut nok) følgende. Jeg koblet til ohmmeter mellom pluss og minus på tilførselskabel. Denne peip å infiltrere forbindelse. Begynte da å bevege kabel fra kompressor, innerskjerm å opp i motorrom. Så plutselig ble det stille. Plusslederen hadde smelta seg inntil eksospotta til webastoen. Så da, litt islasjonstape etterfulgt av stripsing, så går kompressoren som aldri før. Så nå har undertegnede ett rikt arsenal av sikringer om noen skulle stå i beit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Oooooof, det der kunne ha blitt en bil brann. Mye kunne ha blitt men ikke altid. Hva er årsaken til at den kabelen lå innatt eksosen, og ikke bunta sammen og på riktig plass? Håper du brukte SVART strips, da de hvite blir fort sprø og ryker. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.