Gå til innhold

Registrering 1958 S2 førstegangsreg.


Jetinge

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Jetinge skrev:

Her var alt ok helt til vi begynte å testkjøre :) 

 

Har byttet slave, og den løser ut, kan kjøres som normalt men begynner å slure

om turtallet kommer for fort. 

 

Har du byttet slangen til slaven? Virker som om gamle slanger «gror» innvendig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Flott Gaute, skal se på det i dag, og melder tilbake. 

Fant Oslo Bremseservice som legger på nytt bremsebelegg på de gamle skoene, grei jobb for dem  10 dagers levering.

Fått ny time 24.01  hos SVV for ikke å komme i stressklemma. Bedre å vente 3 dager med alt ok enn å døgne 3 dager før visning:)

Pulley til dynamo S 1 - 2 ligger som sagt klar til deg på lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :)

 

Sjekket slangen, og den var byttet. Kunne heller ikke se at det kommer olje ut fra drenshullet i clutch-huset, krysser fingre og bein

for at det er tett rund akselen. 

Må demontere slaven som neste post, og sjekket at den ikke er tilstoppet av noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med dette under registrering, siden det startet her.

 

Renset/spylt igjennom rør og slange, fikk luftet slaven helt, og

har nå clutch som ikke slurer og tar 3/4 ute :) Venter bremsebånd ut i uken, så er det på med tak og lånte benker -

time på Mysen Trafikkstasjon 24.01 .

 

Takk for råd og bistand så langt,

 

/ Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har fått tilbake bremsesko med nye bånd, ser bra ut ( Oslo Bremseservice ), plukket ned bremseskjold på håndbrekk, og ble møtt av

en liten oljelekkasje.

 

Har byttet oljepakningen som ligger rundt akslingen tidligere, men tydeligvis ikke gjort god jobb.Der var det et mud shield, men bytter til oil catcher nå? 

Skal sjekke med EWS om ny pakning og oil catcher, rekker ikke å få det fra utlandet før ny time hos SVV. Om han ikke har det inne - noen som har liggede dette som kan lånebort til nytt kommer fra England?

 

Og - noen triks for å få det tett ved første forsøk nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket du medbringer for slitespor ?

Har du Eriks nummer på simringen? Mulig jeg har liggende simring.

Når du skriver oil-catcher tenkte jeg først på olje-avkasterringen som ofte satt innafor simringer på utsatte steder.

Synes å huske det er slik her.

Men det er vel olje-oppsamleren med dreneringshull på gjennom brekkskjoldet du tenker på ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaute, Flott!!

Det er den som sitter inn mot bremseskjoldet med en papirpakning i mellom. Skal erstatte " inner mud Shield " :)

Nr. på simeringen har jeg ikke fra Erik, men det kan jeg finne i en delekatalog for serie 1 ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange overganger på delenummerne.

Og jeg har bare nummeret på esken til Bearmach å kontrollere mot.

Du må evt. plukke ut simringen og gjerne ta med medbringer også og komme innom så får vi rote litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen som sliter mot indre leppa på simringen. Mellomaksel og brekktrommel er festet i den.

Du tar den av når simring skal byttes.

Hub-output , flange for output shaft , flens universalledd (x-mil navn) , flange propshaft  og sikkert flere navn også i flere kataloger.

 

Gautesyltateskjegubbeidag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...