telindnor Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 10 minutter siden, Jetinge skrev: Her var alt ok helt til vi begynte å testkjøre Har byttet slave, og den løser ut, kan kjøres som normalt men begynner å slure om turtallet kommer for fort. Har du byttet slangen til slaven? Virker som om gamle slanger «gror» innvendig?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 De går i oppløsning innvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Har du dødgang på pedalen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Mener den ble byttet sammen med bremseslanger, sjekker dette. 40 minutter siden, lafterolf skrev: Har du dødgang på pedalen? Ja, den tar nesten helt i bunnen, ca. 1/4 fra bunn og opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Riv ut slangen og sjekk gjennomgang. Jeg har ganske sikkert slange som kan brukes. Komplett brekksystem også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Flott Gaute, skal se på det i dag, og melder tilbake. Fant Oslo Bremseservice som legger på nytt bremsebelegg på de gamle skoene, grei jobb for dem 10 dagers levering. Fått ny time 24.01 hos SVV for ikke å komme i stressklemma. Bedre å vente 3 dager med alt ok enn å døgne 3 dager før visning:) Pulley til dynamo S 1 - 2 ligger som sagt klar til deg på lokalet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 På Cactus opplevde jeg noe lignende. Der var det slangen ned til slavepumpen som gikk i oppløsning innvendig og fylte slaven med gummibiter som gjorde at den inne fikk gått helt tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Takk for innspill Sjekket slangen, og den var byttet. Kunne heller ikke se at det kommer olje ut fra drenshullet i clutch-huset, krysser fingre og bein for at det er tett rund akselen. Må demontere slaven som neste post, og sjekket at den ikke er tilstoppet av noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Tar med dette under registrering, siden det startet her. Renset/spylt igjennom rør og slange, fikk luftet slaven helt, og har nå clutch som ikke slurer og tar 3/4 ute Venter bremsebånd ut i uken, så er det på med tak og lånte benker - time på Mysen Trafikkstasjon 24.01 . Takk for råd og bistand så langt, / Trond Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Vil nok anbefale at du justerer så pedalen tar 1/4 ute etterhvert . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Mener du at den skal ta siste 1/4 før helt ute ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Akkurat motsatt. 1/4 opp fra gulvet. Dette har med utveksling og pedaltrykk å gjøre. Sammenlikn med en annen (menneske)bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Akkurat - tenkte ikke på det, har kjørt aut. i de siste 35 årene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Oioioi. Nå blir det kenguru(bensin) og rivstarter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 4-hjulstrekk og grove dekk må vel holde ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Clutch spylt,luftet og ok, takk for innspill - klar for reg., utsatt til 24.01 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Sen julekveld i år ? Tvi , tvi . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Jepp, har fått tilbake bremsesko med nye bånd, ser bra ut ( Oslo Bremseservice ), plukket ned bremseskjold på håndbrekk, og ble møtt av en liten oljelekkasje. Har byttet oljepakningen som ligger rundt akslingen tidligere, men tydeligvis ikke gjort god jobb.Der var det et mud shield, men bytter til oil catcher nå? Skal sjekke med EWS om ny pakning og oil catcher, rekker ikke å få det fra utlandet før ny time hos SVV. Om han ikke har det inne - noen som har liggede dette som kan lånebort til nytt kommer fra England? Og - noen triks for å få det tett ved første forsøk nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Sjekket du medbringer for slitespor ? Har du Eriks nummer på simringen? Mulig jeg har liggende simring. Når du skriver oil-catcher tenkte jeg først på olje-avkasterringen som ofte satt innafor simringer på utsatte steder. Synes å huske det er slik her. Men det er vel olje-oppsamleren med dreneringshull på gjennom brekkskjoldet du tenker på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Hei Gaute, Flott!! Det er den som sitter inn mot bremseskjoldet med en papirpakning i mellom. Skal erstatte " inner mud Shield " Nr. på simeringen har jeg ikke fra Erik, men det kan jeg finne i en delekatalog for serie 1 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Det er mange overganger på delenummerne. Og jeg har bare nummeret på esken til Bearmach å kontrollere mot. Du må evt. plukke ut simringen og gjerne ta med medbringer også og komme innom så får vi rote litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Medbringer i justeringshuset ? Den ene var litt treig og fikk en runde med fin sliping. Slipper lett nå og satt sammen med lett greasing. Eller er det noe annet du mener ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Den delen som sliter mot indre leppa på simringen. Mellomaksel og brekktrommel er festet i den. Du tar den av når simring skal byttes. Hub-output , flange for output shaft , flens universalledd (x-mil navn) , flange propshaft og sikkert flere navn også i flere kataloger. Gautesyltateskjegubbeidag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Hub-output Byttet bolter til bremseskjold på den, plukker ut simringen og sender melding om event. et "rotemøte" , takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Kjør sms på 91348836 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.