Gå til innhold

Registrering 1958 S2 førstegangsreg.


Jetinge

Anbefalte innlegg

" Den lille svarte" er snart klar for veien, og da trenger jeg litt veiledning om beste fremgangsmåte.

 

Skal bestille time for 1ste gangs reg. i Norge ( etter 60 år ), kommer fra Sverige.

Noen som sitter på teknisk info som må være med i papirene..... totalvekt, høyde, lengde etc. som

biltilsynet vil ønske / kreve på en 1958 88" Serie 2? Har fått innspill på at det er Motorvognforskriften av 1942 som gjelder,

 

Samtidig er det kanskje greit å få den registrert med max antall sitteplasser, sidebenker i kassa? 

Så, har noen i området Oslo - Fredrikstad 2 stk sidebenker å låne bort for registreringen vil det være 

storveis.

 

Fått tips om å finne en S2 som er reg. med 7.50 x 16, noen som har et vognkort eller dokumentasjon på

at det er godkjent noe sted?  

 

Noe annet jeg bør ta med / huske på når det bestilles time og registreringen ska gjøres? 

Takker for alle innspill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

20 minutter siden, Bamse_bra skrev:

U50201 er 1960 S2 88" reg som 7 seter med 7.50-16 som dekkdim.

Flott, da kan jeg vise til den!

7 minutter siden, gautes skrev:

Flest mulig seter og størst mulig dekk er min anbefaling også.

Lettere å gå ned på antall seter uten innblanding.

Det er det samme jeg har kommet til - og også sette på en capstanvinsj eller vanlig vinsj,  slik at den blir med

i registreringen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Vinsj pleier ikke stå i vognkort siden den ikke påvirker bilens ytre mål. 

 

Fint, da dropper jeg det!

10 timer siden, Bamse_bra skrev:

U50201 er 1960 S2 88" reg som 7 seter med 7.50-16 som dekkdim.

 

Hei igjen. Sjekket i SSVs register og der står Bamse U50201 med 6.00 x 16, står det noe annet i vognkortene enn i registeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jetinge skrev:

Ok, da kommer det sikkert ikke fram på arkivdata. Skal prøve å få godkjent 8.90 x 16 eller 9.0 x 16 -

så får vi se hva de sier tilslutt.

Det har aldri vært levert på 88". Så tror det blir vanskelig. Skal se om jeg finner papirene jeg brukte når jeg fikk endret på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Oskarsaelid skrev:

Veit ikke om du kan bruke det men benkesetene i ex-milen står her i Særp og hvis du trenger å låne de for visning så er du velkommen.

 

Takk for det, kontakter deg om saken når registrering er bestilt ?

2 timer siden, Bamse_bra skrev:

Det har aldri vært levert på 88". Så tror det blir vanskelig. Skal se om jeg finner papirene jeg brukte når jeg fikk endret på min.

 

Flott, takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører med SVV om det er mulig å få registrert dette på tidligere registreringer og typelikhet ? 

Eller om de må ha objektet i 1:1 for den enkelte registrering.

 

Da må jeg inn med riktig dekkdim og sidebenker montert for godkjenning.

Skal event. sjekke med EWS om fester hvis det er nødvendig, takk for innspill.

Endret av Jetinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt papirutfordringer her - bilen var ikke avregistrert i Sverige, det måtte gjøres før reg. i Norge.

Det er nå ok - iflg Transportstyrelsen, og jeg samler dokumentasjon på alle 88 - 1958 jeg kommer over.

Ser at din R880 er reg. uten dekkdim innskrevet i registreringsinfo - finnes det på et eget ark/tillegg, og

er det event. mulig å få en kopi av dette?

 

Forøvrig søker jeg info om bilens historie - førstegangsreg. i Sverige i -72 og spørsmålet er da hvor kom den fra ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dekkdimisjonen er innskrevet i vognkortet og du finner det om du bruker Bil og Henger appen.

Hvor mange reine serie 2 har du kommet over her i Norge?

Kunne vert morro å vite hvor mange ca der er igjen.

Bilen din kan også ha vert brukt av forsvaret på militære skilt når den var ny.

Masse lykke til med prosjektet ditt.  Du må oppdatere når det skjer noe'.

R880.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for info!

 

Jeg har kommet i kontakt med siste eier i Sverige, og han vil hjelpe med historien på bilen  :)

 

Skal kontakte SVV for å se om det er mulig å bruke din dokumentasjon som grunnlag, den var

registrert som A-traktor ( tidligere EPA-traktor ) og hva den kan registreres som her nå er et åpent

spørsmål. Det kan bli alt fra 2-seter pickup med 6.00 x 16 til 7-seter med 7.50 - 9.00 x 16.

 

Det kommer en mer fyldig informasjon når jeg har sjekket med SVV og de sier hva som kan brukes.

 

Jeg har ikke funnet så mange s2er, kanskje en idé  lage en tråd med oppfordring til alle som har en registrert å

legge inn bilde og dokumentasjon ?  Vil vel lette jobben for andre som ønsker endring av f.eks dekk, sitteplasser etc. ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket en gang i forrige århundre og vel så det om EPA-traktor fra broderlandet kunne regges i Norge.

Dette gjaldt en visstnok orginal Volvo P-U med stereo som var verdt X-antall ganger salgspris.

Var ikke positivt svar den gang fra Bilsakkyndige.. Mulig det har endret seg eller man kanskje ikke bør nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, spesielt Volvo Duett var mye brukt fordi den hadde ramme og ikke selvbærende karosseri, og god tilgang på billige deler. Kravet var også at

bakaksel ikke skulle ha fjæring :)

 

Denne er avregistrert i Sverige som A-traktor, og det er ikke gjort noen endringer på den som jeg kan se, så da er det mulig at den

kan registreres som lastebil, noe den var innregistrert som i 1972. Jeg tar med meg det jeg kan finne av dokumentasjon på tilsvarende biler 

registrert i Norge i 1958 og får høre hva de sier på Trafikkstasjonen. Det er vel de i siste instans som bestemmer hva de vil godkjenne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hva du kan verifisere og bringe til torgs av hva bilene ble levert med, opp mot hva som står i kjøretøyforskriften (av 1942) som avgjør hva Trafikkstasjon kan godkjenne, og ikke dagsformen til kontrolløren. 

Kjøretøyforskriften er romslig i forhold til dagens regelverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...