Jetinge Skrevet 11. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2019 Topp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Hvordan gikk det med simringen og brekket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2019 Takk for hjelp og hyggelig prat! Simring og nye sko på plass, hektisk jobbing i hele helgen med reg. på torsdag som mål Sliter dessverre forsatt med clutch som slurer når den blir litt varm - den har blitt slik ganske plutselig, og jeg ser ikke noe olje ut av drenshullet heller. Noen tanker om hva det kan være? Håpet at lufting av slave ville hjelpe, men nei, det er nesten slik at den ikke trekker over et bestemt turtall. Funker hel ok på lavt turtall - kan det være at den ikke løser ut skikkelig? Og om det er ja her, hvordan sjekker jeg det og event. fixer det? Det må fixes asap, for det er vel ikke noe å komme med til Mysen Tr.stasjon med sluring på clutch? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 (endret) Du har dødgang på stanga på slaven ? Kjører du dit eller går den på henger? Endret 21. januar 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2019 skal sjekke dødgang etterpå, skal ned ca. 11.30. Går på henger, har ikke skilt / reg. - skal forhåptenlig ordnes på torsdag. Vil det være utelukket å ta den ned om clutchen fortsatt slurer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 25. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2019 (endret) Litt nytt om registrering av Svenske Bärtha alias Den lille svarte. Bilen er ferdig til registrering i Norge, time bestilt, alt på stell og vi jobber til 02.00 natta før vi skal være på Mysen Tr.stasjon. ankommer sovested 02.30 og revelje 06.00 for å nå Mysen Trafikkstasjon i god tid. Blir møtt av en meget hyggelig og hjelpsom kontrollør, som etter litt småprat sier at så skal han sjekke papirer etc., kommer om en stund. Vi venter i spenning, han kommer tilbake og forteller om alt de ikke kan godkjenne denne bilen. Her er det snakk om byråkrati og regler. Bilen er nemlig avregistrert i Sverige som A-traktor, og det har vi ikke i Norge. Følgelig har SVV ikke noen referanse til hva slags kjøretøy dette er - iflg reglene. Men, vi har med en løsningsorientert kontrollør å gjøre. Om jeg kan fremskaffe en bekreftelse fra en godkjent Forhandler / importør på at dette som står i hallen er en Land Rover Serie 2 1958 mod., så kan de se om det lar seg løse med registrering. Han er helt topp og ønsker å hjelpe, men REGLENE sier at ...... Der står saken nå. JEg skal kontakte en av de 3 godkjente importørene av LR på mandag for å høre om de kan godkjenne dette, med henvisning til chassisnr 144800482. Om noen har en lead til noen jeg kan kontakte vedr. dette, sier jeg takk. Ha en fortreffelig fin helg, / Trond Endret 25. januar 2019 av Jetinge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Har ikke noe å komme med ang registrering. Finner kanskje noen chassis oversikter på rammer på LR på nett. Ang sluring. Rart det kom brått. Min tanke er at det er rust i slave eller master sylinder til clutch, da kommer ikke stempel helt tilbake og det står press på clutchen. Disse er uansett ganske utsatt for lekkasje siden gummien er hard og gammel. Bytt slave og master. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 A-traktor er en særsvensk registrering. Trodde betjenten at landrover leverte A-traktorer? Famlende og usikker betjent som skylder på regler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Neida. Kjenner fyren etter gjentatte besøk og han er ganske så løsningsorientert. Men de ansatte som har vært i overkant kreative med løsninger har måttet tøyles med mye regler. Endel av reglene er uforståelige andre logiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 25. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2019 Jepp, det stemmer Gaute, han var klart på defensiven når det kom til å bli pålagt å følge regler - def. ikke hans ønske. Takk Diaboli, det er riktig bil og da trodde jeg i mitt enfodl at # reglene # skjønte hva dette er - men nei Helt i tråd med byråkratiet Lafterolf, han var som Gaute sier en løsningsorientert kontrollør - men så kommer systemet og melder : # Vi forstår deres situsjon, men kan dessverre ikke hjelpe # Gi oss noe som vi kan putte inn i våre systemer som ikke lager konflikt med vår beslutning om hvilken vei sola skal gå. Har på ingen måte tenkt at dette skal være slutten på eventyret om nok en kjørbar Serie 2 på norske veier - nope. Mandag er det å henge på telefonen for å avklare hvilken instans her i Norge som kan bistå i registreringsprosessen. Kommer tilbake med mer 1 time siden, Land Rover for alle penga skrev: Har ikke noe å komme med ang registrering. Finner kanskje noen chassis oversikter på rammer på LR på nett. Ang sluring. Rart det kom brått. Min tanke er at det er rust i slave eller master sylinder til clutch, da kommer ikke stempel helt tilbake og det står press på clutchen. Disse er uansett ganske utsatt for lekkasje siden gummien er hard og gammel. Bytt slave og master. Det stemmer, Diaboli har funnet noe, og det er mange referanser til rammenr. på denne bilen. Så det eri kke der utfordringen ligger, det er at den ar avregstrert som traktor - og da er det sånn i det norske systemet. Clutch : har byttet slave og flexslange - ikke mastersylinder - er neste stepp før åpning og clutch bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Kan en oversikt over hva svensk byråkrati krevde for å godkjenne en bil ombygget til EPA-traktor være et godt kort? Så kan man påpeke at de endringer som er gjort er tilbakeført. Jeg vet ikke , men hastighetsbegrensning på 30 km , hengerfeste , uavfjæret bakaksel og lasteplan mener jeg var et krav. (vurderte en volvo p-u da vi hadde torp) Hva med å sjekke hvor mye pes det er å få den godkjent som bil igjen på Bilprovningen? Alle vanlige avgifter i Sverige er jo tidligere betalt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 25. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2019 Ja, har vært innom samme tanker. Få en besiktning av Svensk bilprovning på at det er en bil ref. spec. på 1958, og ikke A - traktor. En vei og et annet alternativ blir å exportere den til Sverige igjen, for så å få den oppgradert til bil og på ny importere den til Norge etter siste status i Sverige som bil fra 1958. Heia for regler og skjemaer, eller # Learn the rules - to break them properly # Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaboli Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Det må da være enklere å få en formell bekreftelse på VIN? Jeg har registrert et sovjetisk kjøretøy uten noen dokumentasjon. Den var smuglet inn til Norge, så jeg måtte først få tollamnesti. Så har jeg registrert en 45 år gammel norsk moped uten rammenummer. Men det er mulig at vedtaket fra Trafikkstasjonen må klages inn til Vegdirektoratet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Den var registrert som vanlig bil før den ble A-traktor. Spør om bilprovningen har papirer på det. Mange biler er lastbilreggad i Sverige, og det har da ikke spilt noen rolle ved registrering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Ja, den var registrert i 1972 som ombygd bil med 1 passasjersete før den ble nedgradert til A - traktor. Om ikke noe annet går, er det en mulighet å bruke det som argument. Men først vil jeg forsøke å få den reg. som 1958 med 7 seter - forsøket verdt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Du får ta kontakt hvis den skal til Sverige og bli registrert tilbake til bil, før den importeres til Norge. Papirjobben med eksport og import må du fikse, jeg kjenner svensker som kan stå som eier mens den tilbakeføres fra traktor til bil. Har kjøretøyvenner over grensen, noen har LR også. Men først må du sjekke om tilbakeregistrering fra traktor til bil i Sverige er mulig. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn PS! Dersom ikke mulig å få fikset på noen annen måte, så har jeg et løsningsforslag til. Vi får snakke om det på ett kaffetreff i garasjen deres. DS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 28. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2019 Takk for innspill, sjekker nå hvilke muligheter det ligger her i Norge først. Kommer tilbake til deg om det stopper opp, da er klart et alternativ å prøve å få den oppgradert til bil i Sverige. / Trond Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 29. august 2019 Forfatter Del Skrevet 29. august 2019 Litt oppdatering her nå, ble lagt inn endel på Den Lille Svarte-tråden, men da er registreringen et faktum. Bilen er vist, skilt er hentet og montert, og nå går den som et rullende prosjekt. Data som har kommet fra under prosessen : Produsert 16.09.1957, originalfargen blå, sendt ti Ny-Caledonia 08.10.1957 ( øy utenfor Australia:), senere sendt til Nord-Sverige og gikk som anleggsbil for VattenFall. Sivilt registrert 1972, 5 eiere i Sverige, 3 i Norge, jeg er den siste så langt. Og nå er det rom for litt karosserifiksing, kjøring og sjekk på hva som må utbedres videre på teknisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 29. august 2019 Forfatter Del Skrevet 29. august 2019 Med kjøring melder det seg også en del spørsmål : Skal det være blytilsetning i bensinen her, og er 95 oktan ok? Vedr. justering av ventiler på en sideventilert 2.0L, er 9-regelen slik at 1 er første innsug og 8 er bakre eksos? Dødgang på rattet, årsaker og utbedringsforslag ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 98 oktan hos Esso er visstnok bra. Eksosventiljustering hver 10k er ofte glemt. Snekkejustering er kilne greier. Velkommen på en kopp engelsk te. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 29. august 2019 Forfatter Del Skrevet 29. august 2019 Takker for svar, og invitasjonen aksepteres med glede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 29. august 2019 Forfatter Del Skrevet 29. august 2019 Hjemme alt nå ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.