Gå til innhold

D4: Ekstralys-festealternativer?


Discokongen

Anbefalte innlegg

Mye vil ha mer. Lazer Linear 18 Elite montert over skilt. Selve skiltholderen er senket ca 1.5-2 cm i forhold til originalt. Kopierte buen og kappet ut, festet ledbar i skiltholder og monterte på plass. Tetter fint, og akkurat nok plass til å kunne justere høyde på lys.

 

2019-01-25 15.59.41.jpg2019-01-25 15.59.14.jpg2019-01-25 15.59.04.jpg2019-01-25 15.58.54.jpg2019-01-25 15.58.45.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 3.2.2019 den 22.10, Olavnord skrev:

Mye vil ha mer. Lazer Linear 18 Elite montert over skilt. Selve skiltholderen er senket ca 1.5-2 cm i forhold til originalt. Kopierte buen og kappet ut, festet ledbar i skiltholder og monterte på plass. Tetter fint, og akkurat nok plass til å kunne justere høyde på lys.

 

2019-01-25 15.59.41.jpg2019-01-25 15.59.14.jpg2019-01-25 15.59.04.jpg2019-01-25 15.58.54.jpg2019-01-25 15.58.45.jpg

Hvordan er lysbildet med alle ekstralysene på, bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Har på tidligere biler montert lys under støtfanger men som har blitt revet av, så når nye lykter til denne ble kjøpt inn gjelder det å finne bedre plassering. 

Rigid d serie pro diffused. 

Montert i skjoldet forran reservehjulet. 

Strøm koblet inn i bilen på venstre side, inn i tilhengerkablene på ryggelyskretsen. 

IMG_20190330_224818.jpg

IMG_20190330_224939.jpg

IMG_20190330_221525.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 0.27, arnearne skrev:

Jeg har hentet dette fra langlyset som er halogen på min.  20 toms er den lengste man får plass til bak grillen, grunnet krommingen på grillen.

 

Har du bryter ? 

 

Eg har h7 på fjernlys så styrestrøm til rele' skal gå fint , men kunne godt tenkt meg en bryter innvendig også so et tips for lettere trekking av kabel inn mottas :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet kablet bryter. Har kjøpt 433 mhz styrestrømsrele og fjernkontroll som foreløpig er testkoblet på garasjebenk. Fire knapper, hvor en er til garasjeport, og to til fjernlys. Den siste har jeg ikke bestemt meg for enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Olavnord skrev:

Droppet kablet bryter. Har kjøpt 433 mhz styrestrømsrele og fjernkontroll som foreløpig er testkoblet på garasjebenk. Fire knapper, hvor en er til garasjeport, og to til fjernlys. Den siste har jeg ikke bestemt meg for enda.

har du url for nevnte rele og fjernkontroll???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugevis på ebay 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 18.12.2018 den 22.49, oggioffshore skrev:

Flott, takker... fant forresten skjematikk.... 

 

Ligger her

 

https://www.disco3.co.uk/forum/wiring-diagram-158636.html

Har koblet meg på svart og blå/grå ledning , men opplever at lyset gir seg akkurat som sikringen går. Sikringen går altså ikke og da lyser kun fjernlys på motsatt side. 

 

Boen som kan komme med tips eventuelt hva som er galt så hadde det vært fint, da bilen står noe demontert og frustrasjonen begynner å få tak. 

På 24.11.2018 den 17.16, motom skrev:

Rart, for det er vanlig +12V til fjernlysene som er halogen pærer. Må bruke vanlig rele selvfølgelig...

 

Ser bra ut med lysene i grillen!

Hva mener du med relé?

må jeg ha det for at lysbjelken skal få lys?

Opplever at lyset gir seg, akkurat som om sikringen går uten at den gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, jorgenht skrev:

Kabelnettet er ikke dimensjonert for at du henger på en lysbjelke uten relé. 

Da blir der du har koblet deg på styrestrøm for relét. 

Biltema har ferdig sett for ekstralys om du er usikker. 

Har du link til settet? Prøvde å finne det uten hell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel versjon. 

 

https://www.biltema.no/bil---mc/bilbelysning/tilbehor-til-bilbelysning/rele--og-kabelsett-for-ekstralys-2000033658

 

Can bus versjon. 

 

https://www.biltema.no/bil---mc/bilbelysning/tilbehor-til-bilbelysning/ekstralyskabler-2000035481

 

Jeg vet ikke hva du må ha, men det vanlige setter gjør sikkert jobben? Noen med innspill på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 24.11.2018 den 7.31, isak skrev:

Monteringssettene leveres til alle D4 modellene, men har ikke sett at det leveres noe slikt til D3.  Skal se om jeg får til et foto av lysbildet.  Forresten en smart detalj med disse, lysbryteren er en liten fjernstyringsdings som gjør at en slipper strekke ledninger/gå gjennom torpedovegg.  cool

 

Har du en link til den fjernstyringsbryteren? Finner den ikke på siden deres :)

 

Noen som har noen sammenligning mellom SR20 or Lazer sine Lazer Trippel-R 750?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 22.20, The Phantom skrev:

Ordnet denne riggen i høst da jeg ble lei av og kjøre med halvdårlige lys og ikke fant noen led bar jeg var fornøyd med kontra hva man måtte betale.. Så kjørte full traktor look men ble rimelig fornøyd med resultatet! Sveist stativ i 3 og 5mm syrefast så ramler ikke av :p og hjemmelaget ledningsnett helt skjult under huv :) pluss at det tar ca 3 minutt og fjerne hele riggen slik at man kanskje orker og plukke av om sommern.. :)

PSX_20181216_221008.jpg

 

 

Kunne du tenkte deg å dele litt bilder og info om braketten her, og hvordan du koblet det hele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 24.11.2018 den 18.17, Olavnord skrev:

 

Åh, jeg koblet meg bare inn på blå ledning med svart strek bak høyre lykt, som er styrestrøm til flappen på xenon visstnok. Lys på første forsøk om ikke annet.. Har du litt flere bilder av montering/kutting? Hvor nøye må man være på de vertikale delene, og er det rom for litt slakk horisontalt? Finner ikke baufila, så må bruke leatherman som har et litt tykt blad..

 

Blir montering i kveld om man slipper unna kveldsstell og legging :p


 

Hmmm... Nå føler jeg meg teit. Utsyrt med multimeter og positivitet gikk jeg ut for finne styrestrøm på min prefacelift D4. Denne har som kjent halogen ekstralys slik at dette burde være enkelt. Har kjøpt Lazer Linear 6 Elite som passer akkurat i åpningen i grillen, så det blir en svært diskret løsning. Ikke verdens sterkeste lys, men et meget bra lysbilde og vel 4000 lumen. Blir det for lite lys setter jeg bare inn enda en 6er. 

 

Men neida, etter å ha målt på alle ledningene inn til høyre hovedlykt fant jeg ingen kabler som reagerte i takt med av og på med fjernlys. Så rart... 

 

Hadde spesielt fokus på alle blå/grå/svarte kabler uten at det hjalp.  Det skal jo være blågrå ledning på høyre side. Nei nå skjønner jeg ingenting...

 

Noen som kan komme med noen tips? Evt bilder? 
 

Vel kan jo ta styrestrøm fra inne i lykta da. Der finner jeg i alle fall riktig kabel... Men blir jo seende litt ‘høggert’ ut kanskje...

 

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker fjernlys som normalt, skal man få 12 volt på nevnte ledning inn til pluggen. Fest minus på multimeter direkte på batteriet. 

Så vet du at den er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...