Gå til innhold

D4: Ekstralys-festealternativer?


Discokongen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
På 26.11.2018 den 22.33, hallvard skrev:

Lagde ei ramme av aluminium til min D3, slik: 

 

Hei Halvard. 

Du kunne ikke lagt til et bilde av hvordan dette ble seende ut fra litt avstand? Bare så jeg kan se fronten i sin helhet. 

 

På 26.11.2018 den 22.33, hallvard skrev:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/3/2018 at 5:39 PM, Discokongen said:

Da er lysene montert! Synes det ser ganske bra ut.. lyser godt gjør det også:)

6CA53D64-8118-4692-BCD1-A5B059132F85.jpeg

66CC3F4D-C231-45E6-837B-15782ABF9565.jpeg

Har du lyst til å legge inn noen lysbilder? Av veien med vanlig, fullt og fullt+ekstralys- sånn for å se hvordan lyktene er fungerer..

 

Mvh Jørgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Howard skrev:

Dette ble bra! Hvilket ledningssett kjøpte du, og er det skiltbrakett?

Jeg kjøpte denne pakken på novembersalg 

 

https://www.ekstralys.no/lumen-cyclops-7-kraftig-godkjent-komplett-led-fjernlys-ekstralys-pakke kostet da 1000 kr mindre:)

 

 

 

 

20 timer siden, jorgenht skrev:

Har du lyst til å legge inn noen lysbilder? Av veien med vanlig, fullt og fullt+ekstralys- sånn for å se hvordan lyktene er fungerer..

 

Mvh Jørgen. 

Jeg fikk dessverre koblet dette slik at bryteren ikke er med. Det er altså enten nærlys, eller full pakke.. skal ta noen bilder neste gang jeg er ute på tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnet denne riggen i høst da jeg ble lei av og kjøre med halvdårlige lys og ikke fant noen led bar jeg var fornøyd med kontra hva man måtte betale.. Så kjørte full traktor look men ble rimelig fornøyd med resultatet! Sveist stativ i 3 og 5mm syrefast så ramler ikke av :p og hjemmelaget ledningsnett helt skjult under huv :) pluss at det tar ca 3 minutt og fjerne hele riggen slik at man kanskje orker og plukke av om sommern.. :)

PSX_20181216_221008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal være 36000 teoretiske lumen ihvertfall, jeg fant ut at jeg hadde ikke bruk for lys en kilometer foran bilen, så fant ut med våre svingete veier og småstrekninger her nordpå ble dette perfekt da du kan lese avisa på 350m og det sprer noe helt vilt ut til sidene! 0,25 lux på rundt 900m+ Bestilte selv fra hovedstaden av ledlys, da di ikke har nåd og lage kopier av denne lykta siden den er ny av høsten. EBay :)

 

Super slanke lykter, men måtte likavell ha di litt foran grillen slik at jeg kan røkke av grillen uten å demontere riggen først. 

 

Takk prebbster! Var skeptisk selv da jeg kastet meg rundt men ja det ble ganske tøft til at det er en Børstraktor! Mange som har stoppet opp å tatt bilde av fronten å syns d var meget pent :)

IMAG0049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på om Lazer Linear 18 ville passet fint i åpningen over skiltet, og det gjør den akkurat. Kan trekkes langt tilbake om man ønsker, men trangt om plassen for å få til innfesting i bakre posisjon. Trekker man den litt fram blir det lettere, men i bakkant av støtfanger over ligger det en kabel/slange, og i underkant er det litt tricky å komme til med mutter. Noen som har andre forslag, eller meninger? Innfesting under skilt er uaktuelt da jeg synes det blir for lavt, og vil komme i konflikt med en eventuell sump guard.

 

Som de fantastiske bildene viser vil plata som skiltet er montert i dekke over nærmere halve lykta. Ikke optimalt, og jeg ønsker heller ikke å snu plata til skiltet ettersom jeg synes det ser litt rart ut. Hva tror dere om å kappe litt i holderen slik at den kommer ca 2 cm lavere, og hva med å feste lykta til holderen? Ingen skumle ting i bakkant, og lett å skru den fast.

2018-12-17 22.59.52.jpg2018-12-17 23.01.41.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsket litt mer på innfesting i dag. Når ledbaren er plassert langt bak er det ikke plass til å få justert lysbildet riktig, men ser at ideen om å modifisere skiltholderen kan funke bra. Lykta ligger fint bak denne, og har samme bredde. For å få rett høyde på lyskjegla må det bygges litt opp i fremre underkant (ca 1 mm), hvorpå den da ligger an mot støtfanger i overkant.

 

Lyser den bra? Døm selv:

 

Nærlys (legg forøvrig merke til at det er noe muffens med den ene lykta mi)

2018-12-18 15.40.02.jpg

 

Fjernlys

2018-12-18 15.38.36.jpg

 

Fjernlys og Lazer Linear 18 Elite over skilt

2018-12-18 15.38.10.jpg

 

Fjernlys, Lazer Triple-R 750 Elite2 i grill og Lazer Linear 18 Elite over skilt (750 lyser ikke 100 % rett forover.)

2018-12-18 15.37.49.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten digresjon...

 

Noen som har fargekoden til ledning i kontakt på forntlykta, til hjelpe fjernlyset på en 2010 D4. 

Er Det samme som D3`n... blå/hvit... eller blå/grå ?   

 

Event ligger det skjematikk ute, for D4`n... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, motom skrev:

Tror du har rett fargekode der. Bare sjekke med voltmeter i tilfelle jeg husker feil :o:)

 

Flott, takker... fant forresten skjematikk.... 

 

Ligger her

 

https://www.disco3.co.uk/forum/wiring-diagram-158636.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, oggioffshore skrev:

Liten digresjon...

 

Noen som har fargekoden til ledning i kontakt på forntlykta, til hjelpe fjernlyset på en 2010 D4. 

Er Det samme som D3`n... blå/hvit... eller blå/grå ?   

 

Event ligger det skjematikk ute, for D4`n... 

 

På min 2010 var det en blåsvart, fant ingen blågrå. 

 

Jeg monterte min linear 12 bak grillen, festet i grillen. Vibrerer litt under kjøring, så må feste den beste etterhvert. Ble veldig diskret men lyser bra...

 

 

IMG_20181212_210145330.jpg

IMG_20181212_210133808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den er høydejustering med vinklingen på flattjerna ilag med festene som står i eit skinnesystem på ledbar.  Ser kanskje ut som den står på i bunn her, men samtlige dioder treffer i høyde med opningen i grillen, og forsovidt helt inntil..  Får du plass til begge deler er det jo råflått, men hadde heller satser på lys på taket istedenfor..  har 2 stk a’la rigid d2 der som er kun spot, og det e greit å kunne velge bort alt etter snøføre eller våt vei.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 22.20, jorgenht skrev:

Har du lyst til å legge inn noen lysbilder? Av veien med vanlig, fullt og fullt+ekstralys- sånn for å se hvordan lyktene er fungerer..

 

Mvh Jørgen. 

 

Ble ikke noe særlig til bilder dette, men du får jo en pekepinn på hvordan lyktene fungerer

7DEEC71B-14EE-4895-8979-F8E892541FCC.jpeg

508D2CC8-84B4-494A-9F10-9B195775820B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Discokongen said:

 

Ble ikke noe særlig til bilder dette, men du får jo en pekepinn på hvordan lyktene fungerer

7DEEC71B-14EE-4895-8979-F8E892541FCC.jpeg

508D2CC8-84B4-494A-9F10-9B195775820B.jpeg

Pekepinn god nok. Takk! Så jo ut som om de lyste veldig bra:D

Synes runde gjør seg best i forbindelse med A-bar som jeg har foran der. Da er det bare å legge av penger i matbudsjettet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har fulgt tråden en stund for tips. Takk for gode tips og bilder. Fikk puslet litt selv her om dagen. Siden jeg har hatt mye glede av delte bilder, kan jeg ikke være noe dårligere selv. Monterte også noen mindre ryggelys og utstyrsskuffer  når jeg først var i gang. 

 

 

2019-01-18 15.39.15.jpeg

2019-01-26 22.12.39.jpeg

2019-01-26 22.12.48.jpeg

2019-01-28 16.28.19.jpeg

2019-01-28 16.28.31.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny montert bar .

 

DSC_1055.JPG

DSC_1057.JPG

DSC_1170.JPG

DSC_1056.JPG

DSC_1047.JPG

DSC_1147.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...