Disco2000 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hei! Har fått et lite problem med min Disco 2000. Fjernlys lampen i dashbordet lyser hele tiden, men ikke noe fjernlys å få på? Har sjekket sikringer, å de er i orden. Skiftet lyspære fremme på venstre side for 14 dager siden å har fungert fint frem til nå. Ikke et blink med fjernlys når rattbryter opereres. Veldig fint blått lys i dashbordet men skulle gjerne hatt mere lys utvendig. Noen som har tips til hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Mulig feil på bryter eller rele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Lurer på om det ikke var sånn at min hadde "lyshorn" men ikke fjernlys da bryter'n var gåen... Begynn med å kastebytte reléer og se om det skjer noe. På D2 er det ikke nødvendig å dra løs rattet om bryter må byttes, litt kronglete, men det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco2000 Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 Takker for innspill. Skal forsøke å bytte om reeler først, så får jeg se hva som skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Har du lyshorn? Om ikke er min hovedmistenkte lyspærene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Har faktisk opplevd en gang at pære var defekt ut av eske. Brukte lang tid på feilsøking før jeg satte inn gammel pære og alt funket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco2000 Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Jippi! Har fått lyset tilbake. Hva er oddsen for at begge jordingene til lysene fremme ryker samtidig? Først byttet om på relee og målte at der var spenning.Så målte jeg at at der var spenning igjennom alle sikringene og sjekket disse. Tok ut en pære å satte spenning på og fant ut at den var i orden. Etter en hvert endte jeg opp fremme i kontaktene til lyset. Viste seg at begge jordingene på begge sider i kontaktene til lys var røket samtidig! Eneste som bekymrer litt er at det ser ut til at det har vært varmt på jordingene. Fikset kontaktene midlertidig, men nå funker lysene som normalt, må bare få tak i noen nye kontakter å bytte ut. Etterpåklokskap tilsier at jeg burde startet fremme i lyskoblingen å sjekket at der var spenning i kontakten, noe som det var. Takk for gode innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sealt Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Holder med at den ene har dårlig jording for a fjernlyset kødder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Oddsen for at begge jordingene ryker samtidig er rimelig store. Kjørelysrelèet kobler ikke ut nærlyset når du bruker fjærnlyset. (Var ihvertfall slik på den D2 vi hadde). Da får du STOR strøm gjennom tynn ledning og en eller annen plass blir det varmt nok til at noe smelter eller knekker. Mest sannsynlig at pærekontakten smelter på grunn av slappere "fjær" i kontakten som gir varmgang ved høye strømmer. Kjøp biltema sitt lysforsterker sett og monter. Som bonus får du nye pærekontakter, litt bedre lys med standard pærer og avlaster lysbryteren på rattstammen. Forleng minus lederen helt til batteriet for å få best mulig kontakt. Fjern også kjørelysrelèet for å unngå det samme i fremtiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 H4-pære som har strøm på både nær og fjern-stikkeren brenner veldig fort opp. Noen ganger eksploderer de også pga varmen. Så her stusser jeg litt, Jarle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Helt riktig Gaute. Hvorfor det var slik på vår D2 vet jeg ikke. Målte +12V på begge kontaktene til H4 pærene i hovedlysene med multimeter. Utførte målinger med og uten pærer uten noen forskjell. Mulig det var en feil på kjørelysreleet. Jeg koblet vekk kjørelysreleet etter at jeg oppdaget dette, og da var det bare +12V på en av kontaktene om gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Har noen testet om kjørelyset kommer på dersom man fjerner kjørelysreléet og i stedet slår på innstillingen for kjørelys med Nanocom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Min gamle hadde nær og fjernlys tent samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Mine hadde også nær og fjern tent samtidig. Er en kladd under rattet/deksel som er kjørelys automatikk. Der klippet jeg av en kabel og så fikk jeg bare nær eller fjern. Pærene hadde kort levetid før jeg endret dette. Se: , litt ned på side 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 er det det releet som sørger for kjørelyslys bare du slår på tenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Hmmm... Her kjenner jeg meg igjen på levetid på pærer. Kan ikke si jeg registrerte hvordan lysene var koblet på D2 #1, men pærene holdt 6-9 måneder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 På 26.11.2018 den 14.14, smejan skrev: Har noen testet om kjørelyset kommer på dersom man fjerner kjørelysreléet og i stedet slår på innstillingen for kjørelys med Nanocom? Ja, da får du kjørelys. Men du mister muligheten for kun parklys. Igjen, slik var det på den D2en vi hadde. Mener å huske at dette også var nevnt i en eller annen tråd. Hmmmmmmmm. Må søke litt på forumet. Jadda,.....den som leter har dårlig husk og dårlig lys. Mener det er spenning på begge kontaktpunktene på pærene med Daygime running light aktivert i BCU. Her er jeg usikker da jeg ikke målte på dette oppsettet. Det fungerte ikke for vårt vedkommende og ble skippet til fordel for manuell lys bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.