Gå til innhold

Feil: kun normal høyde mulig....


Terjehimle

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Meldte inn skade på problemet med nivårdegulering og låsesylinder høyre bakdør til AUTOCONSPT i dag.

Henta inn priser hos Sandven British cars og han kunne fortelle at det skulle byttes til en annen kompressor og bygges om diverse slanger osv. og dette måtte programeres hos dem?

 

Autoconsept vil ha mulig årsak med problemet nå, nett som sist med ledningsbrudd i parkeringsensorer bak, som de ikke ville dekke på grunn av at det var irr og gnag som var skylda??

 

Noen som vet noe om dette og eventuelt hva en skal si til autoconcept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Terjehimle said:

Meldte inn skade på problemet med nivårdegulering og låsesylinder høyre bakdør til AUTOCONSPT i dag.

Henta inn priser hos Sandven British cars og han kunne fortelle at det skulle byttes til en annen kompressor og bygges om diverse slanger osv. og dette måtte programeres hos dem?

 

Autoconsept vil ha mulig årsak med problemet nå, nett som sist med ledningsbrudd i parkeringsensorer bak, som de ikke ville dekke på grunn av at det var irr og gnag som var skylda??

 

Noen som vet noe om dette og eventuelt hva en skal si til autoconcept?

Fasiten får man først når feilen er funnet...

 

Men når det gjelder kompressorproblemet ditt så er det sånn at

- for verksted er det lettest å bytte kompressoren, fordi da virker sannsynligvis alt etterpå - og du vet iallfall at feilen ikke er der om du må videre i feilsøket.

- for menigmann er det billigst å sjekke tørka (i ditt tilfelle ved treg fylling - da dette ofte kommer av utslitt tørkemiddel), men det koster timer om man skal ha verksted til å gjøre det og de vil heller "se over" i stedet for å kjøre "prøve og feile"-reparasjoner. Om du skrur selv hadde det vært stedet å begynne, vil jeg nå si...

 

(Siden du snakker om ombygging så regner jeg med at det er hitatchikompressor originalt på bilen din?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, yarnslayer skrev:

Fasiten får man først når feilen er funnet...

 

Men når det gjelder kompressorproblemet ditt så er det sånn at

- for verksted er det lettest å bytte kompressoren, fordi da virker sannsynligvis alt etterpå - og du vet iallfall at feilen ikke er der om du må videre i feilsøket.

- for menigmann er det billigst å sjekke tørka (i ditt tilfelle ved treg fylling - da dette ofte kommer av utslitt tørkemiddel), men det koster timer om man skal ha verksted til å gjøre det og de vil heller "se over" i stedet for å kjøre "prøve og feile"-reparasjoner. Om du skrur selv hadde det vært stedet å begynne, vil jeg nå si...

 

(Siden du snakker om ombygging så regner jeg med at det er hitatchikompressor originalt på bilen din?)

 

 

Med en timepris på 1500 kr så er det vel lite vits å prøve å fikse noe som i utgangspunktet hadde for dårlig levetid?

Får vel heller ikke autoconcept med på at jeg skal prøve å feile for mye??

 

Vist eg ikkje får dette dekket av autoconcept så må eg vel prøve å bytte tørkestoff osv.

 

3 timer siden, pjoslo skrev:

Hvor lenge har du hatt bilen, og hvilket årsmodell er det?

 

2012 disco 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fikset...ledningsbrudd til kompressor.

 

Og så lurte jeg på om noen andre med Disco 4 kan se inni oppbevaringsrom for avtagbar hengerfeste og evt ta bilde mot baklykt..lurer på om fukt og rustdannelse der inne er en del av Disco'ens DNA, eller om det er bare min som er slik:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pjoslo skrev:

Min er fikset...ledningsbrudd til kompressor.

 

Og så lurte jeg på om noen andre med Disco 4 kan se inni oppbevaringsrom for avtagbar hengerfeste og evt ta bilde mot baklykt..lurer på om fukt og rustdannelse der inne er en del av Disco'ens DNA, eller om det er bare min som er slik:-)

 

Jeg har ingen fukt der i min vertfall. 15 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Terjehimle skrev:

Går det an å få tak ny kompressor til nivåregulerinen som ikke må programeres? (vist eg har Hitachi)

Ser mangen firma selger amk oppgradering med rele og diverse som må programeres og har lyst å slippe det vist ikke eg må??

 

 

 

Er det en garantisak så prøv å få dyttet inn en AMK om du har Hitatchi. AMK er sannsynligvis noe mer pålitelig. Ellers er det også mulig å overhale Hitatchikompressorene, men det er en del jobb (har gjort det selv), og er man uheldig så er det jo ikke sikkert at det retter problemet. Er man ekstra uheldig så ødelegger man kompressoren (gjorde det også, men fikk tak i en delekompressor).

 

Når det er sagt, så MÅ man ikke reprogrammere umiddelbart. Reprogrammeringen går egentlig bare på at kompressoren ikke skal bygge opp så mye trykk før den stopper for å redusere slitasjen på kompressoren. Det er visstnok de som har reprogrammert uten å bytte kompressor for å redusere belastningen på Hitatchikompressorene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at du skal trenge hverken rele eller omprogrammering om du allerede har AMK. (Med forbehold om at jeg tar feil).

 

Også kan det som sagt hende at det "bare" er tørkemiddelet som må byttes. Vet ikke hvordan dette er på AMK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Terjehimle said:

Feilen kom tilbake i dag....

 

Kan det være lekasje i lufttanken??

 

 

Lekkasje i lufttanken og andre steder er lett å finne ved å spraye på såpevann eller leak finder spray. Eg brukte leakfinder spray fra wurth (mener eg det var). Da fann eg lett at det var lekkasje i lufttanken og noen slangeboblinger. Byttet tank og fikset dei andre lekkasjene, deretter følte eg at kompressor gikk mye sjeldnere. (D3 06 mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Terjehimle said:

Feilen kom tilbake i dag....

 

Kan det være lekasje i lufttanken??

 

 

Problem med min var ledningsbrudd til kompressor, verksted hadde hatt samme feil hos en annen D4 til en sambygding for noen måneder siden. Ser på diverse forums at det ikke er en sjelden feil - kan være noe å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, pjoslo skrev:

Problem med min var ledningsbrudd til kompressor, verksted hadde hatt samme feil hos en annen D4 til en sambygding for noen måneder siden. Ser på diverse forums at det ikke er en sjelden feil - kan være noe å sjekke?

Hitachi eller AMK kompressor du har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pjoslo skrev:

AMK - det var ledning til bl.a eksos ventil på kompressor. Feilen hos meg var sporadisk å begynne med, og noe vær avhengig.

 

Hvordan fant ledningsbrudd? Var det synlig eller målte de seg fram?

 

Bytta eller reparete de kablene?

 

Endret av Terjehimle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Terjehimle said:

 

Hvordan fant ledningsbrudd? Var det synlig eller målte de seg fram?

 

Bytta eller reparete de kablene?

 

Jeg var nokså heldig...

En bekjent med en ‘12 D4 har vært hos merkeforhandler for feilsøk og reparasjon av luftfjæring. Etter kompressor bytte og en god del arbeidstimer var feilen fortsatt der, sporadisk. Han dro på den lokale Meca verksted som fant ledningsbrudd - ligger visst over deksel til kompressor.

Når jeg levert min bil inn så begynte de feilsøk på ledningen og etter lodding og under en times jobb så var alt i orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forige bil (BMW) hadde eg samme problem med luftfjæring (brukte for lang tid å fylle belger) Der var det fordelingsblokka som var defekt, opna ikkje,  så kompressor sto bare å pumpa uten at det kom luft til belger

 

Får ta av deksel på kompressor å se en gang til om eg finner lednigsbrudd....

vist ikke så vet eg ikkje heilt ka eg skal gjera??

 

 

Endret av Terjehimle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er de ingen som har hatt feil med luft fordelings blokkene? eller nivåsensorer? Slik eg forstår det så er det 3 stk. en ved kompressor og en framme og en bak på bilen.

Når eg trykker på knappen for å heve bilen så hever den bak. trykker for å senke den igjen og den senker seg bak. trykker på hev igjen og bilen hever bak men ikkje framme. kompressoren går og etter en stund så kommer det opp melding om heving pågår. 

Frustrasjonen er jo da at eg trur at kompressor og tank er ok. fordi den kan heve og senke bak flere ganger etterverandre og det forteller jo at kompressoren lager luft og at tanken er tett??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...