Gå til innhold

Feilkoder, P0480 og P0170


robl

Anbefalte innlegg

Hei

Får feilkodene:

P0480 Fan 1 Control Circuit. Open Circuit.

P0170 Fuel Trim (Bank 1)

 

Ser ymse steder at P0480 kan være forskjellige ting og tang, 

og at fuel trim kan fort ha noe med vakum slanger å gjøre. 

 

Noen nær oslo som er gode på å feilsøke sånne feil? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt med hawkeye på noen dager nå.. 

P0480 kommer bare ved oppstart, og kommer ikke igjen under kjøring. før ny oppstart av kald motor. dog har motoren vært oppi 106 grader i køkjøring, vurdere å bytte til 82graders termostat :D, termostatmåler i dashbordet pekte rett opp mellom 77 og 106 grader. så den er vel lite å stole på. 

 

P0170 har i blant ingen gjenntakelse, eller så får den feil på signalet.  i tillegg så ser trykk på injektor 1 normalt ut..  sensorfeil? hvordan bytter man sensoren? eventuelt rense sensoren.

 

en annen finurlighet er etter jeg byttet bensinpumpe, med tanksensor, så viser den full tank rett etter tanking, men innen 15km etter en omstart så faller den ned på halv tank. så jeg kjører på kilometer enda. ca 600km bør en full tank holde :D  noen ganger så viser tanken riktig når jeg slår på tenninga, men dropper ned til halvparten av innhold ca når motoren startes.  når motoren blir varm så øker dette noe igjen. 

 

noen ideer? 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror jeg må bare innse at P0480 tilsier at viftene ikke går i det heletatt...   kan faktisk ikke huske å ha sett de røre på seg..  får plukke de frahverandre og sjekke om de rører seg med direkte strøm. 

 

P0170 må sjekkes for falsk luft.. men kan man få falsk luft på bare en fueltrim bank? 

 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...