Gå til innhold

Ballast - Lys - Discover 3 2009 tdv6


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Discovery 3, 2009 TDV6.

Høyre nærlys kommer å går etter eget inititiativ. Kan vri lysbrytere ett hakk eller to opp og tilbake så slår det seg på igjen. Fått innspill eller tips på at det kan være starter eller ballasten til lykta som krangler. Noen som har bytta dette på lykta? Og hvor kjøpes sånt i fra - synes google kasta alt mulig opp i mine søk? Fant ikke noe hos mine vanlige deleforhandlere i UK - kun til baklys (Paddocks, famousfour, Lrparts).

 

Har null erfaring med denne nymotens lykter. Er det noe man skal passe på om man bytter ut den gamle ballasten?

 

På forhånd takk for svar og innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@trondshj Ja visst! Rota rundt litt i går kveld. Er to ulike pærer som står i. En fra Osram og en umerka etter hva jeg så. Når jeg bytta de om så hoppa problemet over på andre siden. Er den pæra som er problemet - skjelving og viljen til å lyse. forrige eier har satt i ei kinapære ser det ut til. 

 

Noen med anbefaling på pærer? Varierer jo litt i pris. Noen som kjører med Osram Nightbreaker? vurderer et par av de. 

 

Er man nøye på å se på lumen og kelvin på disse D2s pærene? Er det noen bestemmelser med mye lumen som er lov, eller er det bare å gønne på så lenge det er innafor riktig watt jf lykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp pærer av høvelig kvalitet. Jeg har vært gjennom en del biltemapærer. Joda, de er billige, og som en nødløsning for å få bilen gjennom PKK, så er de greie. Utover det - kjøp kvalitet. Gå for noen av de kjente merkene. De gir bedre lys, og varer _MYE_ lengre. 

 

Osram og Phillips er vel de merkene vi har hatt best erfaring med, de har god holdbarhet og gir et bedre lysbilde.

 

...og bytt begge pærene når du først er i gang. Da gjør du både deg selv og andre bilister en tjeneste. ;):D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt disse https://www.ebay.com/itm/2x-NEXT-OSRAM-LASER-NIGHT-BREAKER-H1-H3-H4-H7-H8-H11-D1S-D2S-D3S-Halogen-Xenon/263903074928?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=563324025740&_trksid=p2057872.m2749.l2649

men ikke montert de enda. Er som reserve vis den ene pære svikter igjen. Velger å bytte begge for å få likt lys på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...