Gå til innhold

110 TD5 - Ny måned - Nye Hickups


OddHEriksson

Anbefalte innlegg

Hei igjen, alle som har mer erfaring enn meg ! 

 

My trusted black one - Den store sorte Defenderen, har utviklet et aldri så lite spennende syndrom.

 

Forklaring følger :

 

Har den siste uke blitt litt som dette.

 

Ved oppstart er bilen usedvanlig tung å få i gang. Vi snakker kjinning i 20 sek + før den tenner og vil gå. 

 

Opplevde forleden dag at den døde helt, under kjøring. Veldig artig. Mildt sagt. Bilen var per definisjon vandret heden. Helt til (!) Jeg la hånden på relé til fødepumpen ! Og da ble der liv !

Hadde en 1,5 times kjøretur i kveld, var et par ganger den "mistet krefter"men plutselig sprang tilbake til liv.

 

Så spørger jeg dere, vante LR Piloter:

 

Er det så enkelt som å bytte relé? Reléet var forøvrig varmt å ta på idag etter 1,5t kjøring, og det kunne se ut som noe varmerelatert missfarging rundt den ene koblingen på reléet.

 

Kan dette forklare at bilen er tung å starte?

 

Hadde forsåvidt bytte av cam-sensor,fødepumpe,dysestyring og dysetettninger i sommer. Er en egen tråd for denslags.

 

Setter pris på alle meninger og ideer. 

 

På forhånd takk.

Mvh

Odd Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...