Gå til innhold

Hvor handle deler til Land Rover


Terjehimle

Anbefalte innlegg

Ser at priser både i innland og utland varierer mye. Noe er jo sefølgelig på grunn av kvalitet osv.

Trenger blandt annet alt av bremser og har funnet en leverandør som ser ut til å ha bra priser, men kom gjerne med forslag til gode nettsider :) 

Link til side : https://www.advancedfactors.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange forhandlere der ute. Vi har EWS her på berget, i tillegg til dyre merkeforhandlere. Vi har handlet en del fra rimmerbros og britcar. Island4x4 er jo oppe til diskusjon dann og vann her på forumet...

 

Når det gjelder kvalitet, så kan denne variere ja. Det får være opp til hver enkelte om man kjøper orginal, OEM eller tredjepart. Personlig varierer vi som oftest mellom OEM og orginal, avhengig av hvor mye juling en gitt del må tåle, og hvor vanskelig/tidkrevende den er å bytte. Orginaldel er orginaldel, mens OEM _skal_ holde samme kvalitet som orginaldel, selv om vi vel har sett noen eksempler på at det neppe er tilfelle.

 

Skal man bare bytte glass på sideblinkers, så kan man jo også gjøre noen kupp på ebay eller aliexpress. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale følgende butikker:

https://www.famousfour.co.uk/ (godt programmert side og fokus på levering)

https://www.island-4x4.co.uk/ (litt tregt nettsted, men de har et ganske bra utvalg)

og

https://www.lrdirect.com/home.php (vanskelig å lete etter deler, men ok på levering, kryptiske ordrelinjer)

 

Jeg har handlet enkelte deler i Norge også, men som regel manglet det alltid noe i en samlebestilling, som gjorde at jeg handlet i UK mens jeg bodde i Trondheim. Husk moms og tollhåndteringsgebyr.

 

Angående bremser er det nok av tråder å finne på forumet. Personlig er jeg meget fornøyd med terrafirma og sine cross drilled and grooved skiver. Har kjørt Autobahn tusenvis av km med dem, og de holder mål.

 

Endret av thommes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de jeg har brukt har jeg hatt mest hell med lrdirect-com men da gjerne fordi jeg har hatt tilgang til delenummer. (Prøv gjerne lrparts-ru for å finne dette)

 

Heldigvis for oss LR entusiaster er det bra med deletilgang og mange leverandører :) Hadde jeg hatt eldre seriebil så hadde nok EWS og Vestfold Ship vært mer aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paddockspares.com er og gode på det du skal ha.

Frakt er GBP 20,- for en eske på inntil tredve kilo, momsgebyr kommer i tillegg, men varer blir levert på oppgitt adresse i løpet av tre til fem dager.

Husk og å ta med nye skruer til skiver og de andre småbitene og ha en tube kobberfett klart til du skal montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet litt hos Britparts, der kan du finne det meste om du har delenummer. Men kjøper ikke Britparts sine deler, bare originaldeler derfra.

 

Ellers er Advanced Factors foretrukken på det meste fra min side. De har alt, og skaffer enda litt. Originaldeler, oppgraderte/forsterka deler. Pakker (til stabstag, bærebruer, bremseslanger, bremser osv). De har rabattkode, før 5% på alt, nå et annet system. Opp til 10% på over 1000pund bestillinger tror jeg. Aldri manglet en del i bestillingen derfra.

Om det haster får du deler på et døgn med DHL express.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Terjehimle skrev:

Ser at priser både i innland og utland varierer mye. Noe er jo sefølgelig på grunn av kvalitet osv.

Trenger blandt annet alt av bremser og har funnet en leverandør som ser ut til å ha bra priser, men kom gjerne med forslag til gode nettsider :)

Link til side : https://www.advancedfactors.co.uk/

Advanced factors uten tvil :) kjøper alt av deler der og blir like lykkelig hver gang :) har også kjøpt alt av bremser der og det funker utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, knikeren skrev:

Advanced factors uten tvil :) kjøper alt av deler der og blir like lykkelig hver gang :) har også kjøpt alt av bremser der og det funker utmerket :)

 

+1 ;-)

 

Erik Winther Sørensen import på Liertoppen støtter jeg gjerne, og skal jeg ha noe fort ringer jeg ofte han. Har han det på lager vet jeg at han sender morgenen etter og med posten over natt så er den her dagen etter det. Hyggelig prat, hyggelige priser og stort sett rask levering så sant han har på lager. 

 

MEN, skal jeg ha større ting så handler jeg fra Advanced. Har lenge vært en Paddocks fan, men etter at UPS sluttet å kjøre ut varer selv i Norge og overlater dette til Posten så er det blitt helt umulig å få deler derfra. Ihvertfall hvis du trenger de innenfor rimelighetens grenser i tid. Har opplevd at jeg har betalt ekstra for ekspress leveranse for så å se at delen kommer neste dag inn på terminal i Oslo og så blir liggende der i 4 dager før de får sendt den videre. Det er helt tragisk hvordan Posten kan ødelegge for en leverandør. Fra Advanced får vi det med DHL express og kan ha delene veldig kjapt om en betaler ekstra. Normal forsendelse tar ca 4 dager og du får momsregning i posten etterpå. Til sammenligning tar det minst en uke med UPS/Posten, og du må hente delene på postkontor/postibutikk for å betale for momsen ved henting. Selv om du har betalt delepusher for levering på døra... 

 

EDIT: Og der kom Ranger meg i forkjøpet med samme poeng, men bare mye kortere skrevet! Tommel opp for kombinasjonen Advanced og DHL. Husk at vi har egen forum rabattkode på Advanced. Noen småpenger å spare i det minste. 

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Britcar er såpass bra at jeg nå som oftest handler derfra med mindre det er store prisforskjeller. :)  Har opplevd veldig lite tull - har bare opplevd å bli feilinformert én gang (og endte opp med å kjøpe noen pakningsringer som var inkludert i settet jeg også skulle ha), og det som har blitt bestilt er det som har kommet i pakka.

 

De har også vært greie til å svare på epost på mer generelle spørsmål av typen "vi skal bytte XXX, hvilke (små-)deler bør være med på samme bestilling, og hva er nr på de?". En periode hadde de også chat på siden (veldig praktisk), men tror ikke den eksisterer mer. De risikerte nok å servere en delnrliste som ble brukt til å handle andre steder med sånt, dessverre.

 

Jeg bruker stort sett lrparts-ru for å finne delnr, og så ber jeg brit-car om en sanity-sjekk mot chassisnummer før bestilling der det trengs for å være 100% sikker på riktig bestilling.

(Det lærte jeg etter å ha bestilt feil bremseklosser til Damen.)

 

De sender med parcelforce (kommer med posten, har fungert greit her) eller også vanlig post for småting.

De er ikke de aller billigste - men heller ikke de dyreste -  og det ser ut som hovedvekten av delene er genuine eller OEM.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...